Kiderült, hogy állunk az internetes vásárlással

A magyar internetezők 26 százaléka vásárol a világhálón, munkát ugyanakkor a többségük a neten keres.

PR
2012. 04. 03. 12:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Ipsos 24 országra kiterjedő, az internetezők reprezentatív felmérésének eredményeit kedden juttatta el az MTI-nek. E szerint a világ internetezőinek hatvan százaléka a világhálón gyűjti össze az információkat a vásárolni kívánt termékekről, csaknem fele meg is veszi a weben. A világháló használóinak 40 százaléka munkát is neten keres. A magyar internetezők leginkább álláskeresésre használják a webet (58 százalékuk), e tekintetben csak Lengyelország előz meg minket (61 százalékkal).

Tízből hat internetező, a megkérdezettek 59 százaléka használta a világhálót az elmúlt 90 nap folyamán pénzügyeinek intézésére. A svédek nagy többsége (88 százaléka), ahogy a franciák (76 százalék), a kanadaiak (75 százalék), az ausztrálok (74 százalék), a lengyelek (74 százalék), a dél-afrikaiak (74 százalék) és a belgák (73 százalék) háromnegyede is gyakran e-bankol. A mexikóiaknak csupán egynegyede intéz pénzügyeket neten, a listán alulról felfelé haladva a szaúd-arábiaiak (29 százalék), a brazilok (32 százalék) és az argentínok (36 százalék) követik őket.

A magyar internetező az átlagosnál kevésbé intézi banki ügyeit a világhálón: 51 százalékkal a középmezőny végén van hazánk, és a magyarok ritkábban tájékozódnak a kiszemelt termékekről az interneten (44 százalékkal a lista végén állnak), derül ki az Ipsos adataiból.

A világ internetezőinek 48 százaléka volt világhálón keresztüli vevője valamely terméknek vagy szolgáltatásnak. A legfejlettebb országoknak – Németország és Nagy-Britannia (74 százalék), Svédország (68 százalék), Egyesült Államok (65 százalék), Dél-Korea (62 százalék) – jellemzője az elektronikus kereskedelem. A másik végletet képviseli többek között Szaúd-Arábia (21 százalék), Mexikó (23 százalék) és Magyarország (26 százalék). Az Ipsos felmérése szerint sokan, 61 százaléknyian kutakodnak a weben azért, hogy megfelelő információkhoz jussanak arról, aminek fontolgatják a megvételét, míg a magyar internetezőknek csak 44 százaléka.

A megkérdezettek 41 százaléka használta a világhálót álláskeresésre az elmúlt három hónapban. A lengyelek 61, a magyarok 58, a dél-afrikaiak 57, a mexikóiak 55 százaléka. Ugyanakkor a japánok, a dél-koreaiak és a franciák kevésbé élnek ezzel a lehetőséggel.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.