Kiderült, hogy állunk az internetes vásárlással

A magyar internetezők 26 százaléka vásárol a világhálón, munkát ugyanakkor a többségük a neten keres.

PR
2012. 04. 03. 12:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Ipsos 24 országra kiterjedő, az internetezők reprezentatív felmérésének eredményeit kedden juttatta el az MTI-nek. E szerint a világ internetezőinek hatvan százaléka a világhálón gyűjti össze az információkat a vásárolni kívánt termékekről, csaknem fele meg is veszi a weben. A világháló használóinak 40 százaléka munkát is neten keres. A magyar internetezők leginkább álláskeresésre használják a webet (58 százalékuk), e tekintetben csak Lengyelország előz meg minket (61 százalékkal).

Tízből hat internetező, a megkérdezettek 59 százaléka használta a világhálót az elmúlt 90 nap folyamán pénzügyeinek intézésére. A svédek nagy többsége (88 százaléka), ahogy a franciák (76 százalék), a kanadaiak (75 százalék), az ausztrálok (74 százalék), a lengyelek (74 százalék), a dél-afrikaiak (74 százalék) és a belgák (73 százalék) háromnegyede is gyakran e-bankol. A mexikóiaknak csupán egynegyede intéz pénzügyeket neten, a listán alulról felfelé haladva a szaúd-arábiaiak (29 százalék), a brazilok (32 százalék) és az argentínok (36 százalék) követik őket.

A magyar internetező az átlagosnál kevésbé intézi banki ügyeit a világhálón: 51 százalékkal a középmezőny végén van hazánk, és a magyarok ritkábban tájékozódnak a kiszemelt termékekről az interneten (44 százalékkal a lista végén állnak), derül ki az Ipsos adataiból.

A világ internetezőinek 48 százaléka volt világhálón keresztüli vevője valamely terméknek vagy szolgáltatásnak. A legfejlettebb országoknak – Németország és Nagy-Britannia (74 százalék), Svédország (68 százalék), Egyesült Államok (65 százalék), Dél-Korea (62 százalék) – jellemzője az elektronikus kereskedelem. A másik végletet képviseli többek között Szaúd-Arábia (21 százalék), Mexikó (23 százalék) és Magyarország (26 százalék). Az Ipsos felmérése szerint sokan, 61 százaléknyian kutakodnak a weben azért, hogy megfelelő információkhoz jussanak arról, aminek fontolgatják a megvételét, míg a magyar internetezőknek csak 44 százaléka.

A megkérdezettek 41 százaléka használta a világhálót álláskeresésre az elmúlt három hónapban. A lengyelek 61, a magyarok 58, a dél-afrikaiak 57, a mexikóiak 55 százaléka. Ugyanakkor a japánok, a dél-koreaiak és a franciák kevésbé élnek ezzel a lehetőséggel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.