Völner Pál a Vértes Volán átszállóközpontjának alapkőletételén elmondta, célszerűtlen állami támogatásból kétfajta, párhuzamos közlekedési formát fenntartani és olyan konkurenciát teremteni a vasútnak, amely elviszi az utasforgalmat. Ezért az április 15-től érvényes menetrendben összehangolják a két közlekedési ágazatot.
Németh Tamás, a Vértes Volán vezérigazgatója elmondta, a társaságnál a Kisbér–Tatabánya–Budapest vonalon szüntetnek meg egy-egy járatot, illetve a Tatabánya–Kecskemét közöttit állítják le kihasználatlanság miatt.
A Vértes Volán Zrt. kedden egy négy kocsiállásos, bővített megállóhely építését kezdte meg, amelyhez a város díjtalanul biztosított területet. A beruházást a 2012. július elsejétől megváltozó tatabányai menetrend tette szükségessé – tette hozzá a vezérigazgató. A létesítmény az Omega Pláza nevű üres bevásárlóközpont mögött épül meg, a jövőben a 10 700 négyzetméteres épületben helyezik el a megyei kormányhivatal szerveit.
Az átszállóközpont építése a Vértes Volán, Tata és Tatabánya összefogásával megvalósult beruházássorozat egyik eleme. A 320 millió forintos fejlesztés során az év végéig Tatán felújítják egy autóbusz-forduló épületét, valamint 108 autóbuszon és 52 buszmegállóban a járművek valós idejű mozgását mutató utastájékoztatási rendszert építenek ki. A fejlesztésekre 272 millió forintos pályázati támogatást nyert el a közlekedési vállalat.
A Vértes Volán Zrt. évente 14 millió kilométert teljesít, 267 autóbuszt tart üzemben és 17 millió utazást bonyolít le. Dolgozóinak száma 736, ebből 405 autóbusz-vezető.
Felborult egy távolsági busz Németországban
