A kötöttpályás közlekedésre építenek

Az NFM a jelenleginél jóval méretgazdaságosabb és költséghatékonyabb vállalati struktúra kialakítását tervezi a közösségi közlekedésben.

BL
2012. 05. 24. 13:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tárca közleménye szerint erről Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár beszélt egy csütörtöki szakmai fórumon. A tervezett szervezeti változások nyomán a személyszállítási és a pályavasúti tevékenységek köré épülő cégek gondoskodnának a vasúti közlekedési közszolgáltatásról. E tevékenységek és költségeik így – az uniós elvárásnak is megfelelve – világosan elkülönülnének.

Az alapinfrastruktúra vagyonkezelése a vasúttársaságtól költségvetési szervhez kerülhet – tájékoztatott az NFM. A szaktárca szándékai szerint a közösségi közlekedés gerinchálózatának alapvetően a kötöttpályás hálózatra kell épülnie a távolsági és elővárosi forgalomban. A közlemény szerint a már megkezdett vagy a közeljövőben induló vasútfejlesztési munkák összesített beruházási értéke meghaladja az 500 milliárd forintot. Az elmúlt években több mint 100 milliárd forintból 120 kilométer vágány épült. A tervek szerint 2013 őszéig elkészülő Országos Vasútfejlesztési Koncepció nagy távlatú koncepcióváltozatokat rögzít négy uniós költségvetési ciklusra.

A szaktárca központi költségvetési forrásból tavaly indította el a leromlott állapotú vasúti hidak, műtárgyak felújítási programját a MÁV Zrt. hálózatán. Idén egyebek mellett a Vác–Drégelypalánk, Szerencs–Hidasnémeti, Felsőzsolca–Hidasnémeti vasútvonalak hídjai újulnak meg 1,34 milliárd forintból. A tájékoztatás szerint a balesetek megelőzését elősegítő beavatkozásokra az Új Széchenyi-tervben elkülönített 50 milliárd forintból a MÁV 12,4 milliárd, a GYSEV pedig 982 millió forintot fordíthat közlekedésbiztonsági fejlesztésekre, ezek a munkák legkésőbb 2015 második felére befejeződnek.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.