A kevés részletet tartalmazó közlemény nem tesz említést gyárbezárásról, leépítésről, így a bochumi gyár sorsáról sem. A vállalatnál korábban azt közölték, hogy 2016-ban befejezik a gyártást a Bochumban lévő üzemben, és Rüsselsheimben sem fognak már Opel Astrát gyártani. Ezt a modellt 2015-től már csak Lengyelországban és Nagy-Britanniában szerelik össze.
Az Opelnek Németországon belül Rüsselsheimben, Bochumban, Eisenachban és Kaiserslauternben van gyára.
A General Motorshoz tartozó Opel/Vauxhall legutóbb 2006-ban volt nyereséges, a 2008-ban elmélyült világgazdasági válságban pedig végveszélybe került, és a tulajdonos azt fontolgatta, hogy eladja. Végül a GM úgy döntött, hogy mégis megtartja és átalakítja a céget. Ennek során megszüntettek 8 ezer munkahelyet az összesen 48 ezerből, és felszámolták az antwerpeni gyárat.
Az Opel azonban nem állt talpra, a veszteség tavaly 575 millió euró volt.
Rég nem volt ilyen sikeres felvételi
