A rendelet nem ütközik uniós versenyjogba

A szaktárca álláspontja szerint nem ütközik az európai uniós versenyjogba a magyartermék-rendelet – mondta a vidékfejlesztési miniszter pénteken.

KG
2012. 07. 20. 16:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyartermék-rendelet megalkotása miatt vannak ugyan Magyarországnak vitái az unióval, lesznek is még egyeztetések az ügyben, de a vitás kérdések rendezhetők – közölte Fazekas Sándor. A miniszter elmondta: az unió versenyjogi aggályokat hangoztat, azonban a magyar kormány és a Vidékfejlesztési Minisztérium álláspontja az, hogy a rendelet nem ütközik az unió jogrendjébe és a nemzetközi szerződésekbe.

Mindent a fogyasztókért

A jogszabály a fogyasztók tájékoztatását szolgálja, hogy a vásárló egyértelműen tisztában legyen vele, mely élelmiszer származik Magyarországról – tette hozzá Fazekas Sándor. A miniszter emlékeztetett arra, hogy a rendelet szerint az tekinthető a magyar terméknek, amely száz százalékban magyar alapanyagból készült, feldolgozását és csomagolását is Magyarországon végezték.


A rendelet tartalmaz átmeneti kategóriákat is. A Magyarországon gyártott, illetve a – legalább 50 százalékban – magyar alapanyagot tartalmazó termékek a hazai termék kategóriába tartoznak. Példaként említette a hurkát, amelynek rizse külföldről származik. Vannak továbbá olyan termékek, amelyeket Magyarországon készítenek, de külföldi alapanyagból, ezeket a hazai feldolgozású termék kategóriába sorolja a rendelet. Itt a csokoládékészítményeket említette példaként a miniszter. A rendelet szeptember 1-jén lép hatályba.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.