Súlyos veszteséggel abszolválta az első félévet a Citroën és a Peugeot gyártójaként tevékenykedő PSA konszern, számol be a Le Monde. A bajban lévő autógyártó – melyet a francia kormány továbbra is kész támogatni – több mint nyolcszázmillió eurós nettó veszteséget volt kénytelen elkönyvelni az év első hat hónapjában. A veszteség mértéke több szempontból is meglepő: egyrészt mert tavaly nettó nyereséggel zárt a cég, másrészt az elemzői várakozások a mostani időszakra a nyilvánvaló problémák ellenére is kevésbé súlyos eredményt sugalltak. A jelenlegi helyzetet az illetékesek főleg az európai gyenge teljesítménnyel magyarázzák.
Leépítések
A PSA a nehézségeken a költségek optimalizálásával és a munkavállalók elbocsátásával igyekszik felülkerekedni. A gyártási költségek ésszerűbbé tétele mellett a fejlesztési költségekből is le akarnak faragni, a hírek szerint több mint félmilliárd eurót. Mindeközben a szakszervezetek felhívására a dolgozók tiltakoznak a leépítések és Aulnay-sous-Bois-ban található gyár megszüntetése ellen.
Négymilliárdos mentőöv
Korábban a francia kormányt – elmondásuk szerint – sokkolta a többezres leépítésről szóló terv. Míg a Jean-Marc Ayrault miniszterelnök vezette kabinet igyekszik elérni, hogy az elbocsátásra váró dolgozók jövője se legyen veszélyben, az ügybe már az Európai Bizottság is beavatkozni készül. Mint elmondták, a franciákkal együttműködve szeretnének segíteni a munkahelyek megvédésében. A válság alatt a PSA már négymilliárd euró állami támogatást kapott többek közt a dolgozók leépítésének elkerülése érdekében.
Le Monde