Különleges meghajtásokat kutat a Rába

A hibridhajtás, valamint az intelligens megoldások a Rába egy éve felavatott kutatóközpontja tevékenységének két fő iránya a cég elnök-vezérigazgatójának közlése szerint.

KG
2012. 07. 23. 5:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Az év végére elkészülő anyagok alapján születik majd döntés arról, hogy a 2013-as üzleti tervbe kiemelt témaként bekerüljenek-e ezek a fejlesztések” – fogalmazott Pintér István. Hozzátette: a városokban alkalmazott autóbuszoknál a meghajtásfejlesztés következő generációja a hibrid járműveké, amelyeknek reális esélye lehet a piaci sikerre. Ugyanakkor a terület presztízskutatás, annak előkészítése, hogy vevőik hamarosan igényelhessenek hibridhajtású eszközöket.

Pintér István szólt arról is, hogy pozitív döntés esetén a Rába Fejlesztési Intézetben (RFI) kezdődhetnek meg a hibridkutatások, ahol már most is jelentős mechatronikai fejlesztések folynak. „A személygépkocsikhoz hasonlóan a haszonjárműveknél is egyre nagyobb intelligencia költözik a szerkezetekbe” – jegyezte meg, utalva arra, hogy működésük optimalizálása érdekében kiugróan magas ezek aránya egyik fő piacukon, a traktorokban. Egy ilyen példa a nagy teljesítményű erőgépek és futóműveik olajozási rendszereinek optimalizálása.

Többmilliárdos beruházás

Az elnök-vezérigazgató kitért arra is: a jelenleg mintegy húsz mérnökkel dolgozó RFI-ben végzett munka bő kétharmada a megrendelők igényeinek kielégítésére szolgáló alkalmazott kutatás-fejlesztés, a fennmaradó hányadban szakembereik a vállalat saját innovációs elképzeléseit próbálják meg átültetni a valóságba. Az elnök-vezérigazgató emlékeztetett arra: az RFI három év alatt másfél milliárd forintos beruházást jelent annak érdekében, hogy a termékfejlesztés minden fázisában jelen legyen a vállalat. Ezért az intézetben alapkutatások éppúgy folynak, mint alkalmazásfejlesztések.

„Örülhetnénk annak, ha a megbízásos munkák aránya a száz százalékhoz közelítene, hiszen az azonnali bevételt jelentene, így viszont nagyobb teret engedhetünk az innovációnak” – jegyezte meg.

A komponens- és a komplett futóműpiacon is jelen lévő Rába nettó árbevétele tavaly 35,77 milliárdról 39,379 milliárd forintra emelkedett, adózás utáni eredménye mínusz 859 millióról 455 milliós pozitívumba fordult, miközben a mérlegfőösszeg 32,042 milliárdról 35,777 milliárdra emelkedett a Rába Nyrt. éves jelentése szerint. Tavaly a cég nettó hitelállománya 13,8 milliárd forintot tett ki. A cégcsoport alkalmazottainak száma 2047-ről 1962-re csökkent.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.