Megújult a debreceni erdei vasút

Befejeződött az idén 130 éves Zsuzsi erdei kisvasút pályájának két évig tartó felújítása.

BL
2012. 07. 05. 15:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 16 kilométeres pályaszakaszon felújították a síneket, kicserélték a talpfákat és a zúzottkő-ágyazatot. A hármashegyaljai végállomás mellett felépült a Természet Háza nevű létesítmény, amelyben csillagvizsgáló, előadótermek és utasváró is helyet kapott – ismertette Pintér Gyula, a Zsuzsi Erdei Kisvasút Kft. ügyvezető igazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón Debrecenben. Fábián Gábor, a debreceni önkormányzat beruházási csoportvezetője közölte, a ház összesen 110 millió forintba került, amelyhez 50 millió forintot biztosított a város, a többit uniós forrásból fedezték.

A Zsuzsi múltját felidézve az igazgató elmondta: 1882-ben gazdasági megfontolásból, az Erdőspuszta fakitermelése miatt építették meg a vasutat, ami a Debrecen környéki tanyavilággal is összekötötte a megyeszékhelyet. A keskeny nyomtávú vonalon 1925-ben indult meg a személyszállítás, majd a Zsuzsi 1949-ben érte el leghosszabb vonalát, ekkor a 49 kilométeres pálya Szabolcs megyébe is átnyúlt.

1977-ben döntöttek a kisvasút megszüntetéséről, az akkori debreceni városvezetés azonban ki tudta harcolni, hogy megmaradjon a ma is használatos szakasz egyfajta kirándulóvonatként – mondta Pintér Gyula. Béres Ágnes projektmenedzser elmondta: a 2008-as bázisév 33 ezres utaslétszámát tekintik kiindulási pontnak, amelyet 3-4 éven belül 100 ezresre szeretnének növelni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.