Új modellekkel árasztja el a világot Szerbia

Kezdődik a Fiat 500L sorozatgyártása: a szerbiai autógyár több mint száz országot szolgál majd ki.

HF
2012. 07. 24. 12:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új gazdasági társaságban a torinói cég részesedése 67, a szerb államé 33 százalék. A gyár a termelés kezdeti fázisában 1700 embert foglalkoztat és napi 50 gépkocsit gyárt, de a tervek szerint októbertől legalább 2500-ra emelik a dolgozói létszámot és napi 550 darabra az előállított autók számát – nyilatkozta a sajtónak Antonio Cesare Ferrara, a FAS vezérigazgatója.

A gyárban a Fiat négynapos munkahetet vezetett be 10 órás műszakokkal, ami újdonságnak számít Szerbiában. Ezáltal nő a dolgozók termelékenysége és jóval rugalmasabb a munkaszervezés – állítja Ferrara. A kragujeváciakat a Fiat olasz és lengyel üzemeiben tanították be a szerbiai gyárban is alkalmazott modern gyártási technológiára.

A Fiat a Szerbiában gyártott autókat több mint 100 ország piacára szánja. A gépkocsi ára körülbelül 16 ezer euró lesz, és a benzines modellből két változat, a dízelesből pedig egy készül. Az 500L modell gyártásával párhuzamosan Szerbiában januártól folytatódik a Punto Classic előállítása is, amely iránt nagy a kereslet az országban és a régióban is.

Az ötvenöt évig működő egykori fegyvergyárból autógyárrá átalakult Zastava-üzem futószalagjáról 2008 novemberében gördült le az utolsó autó. Fénykorában 53 ezer alkalmazottja volt a gyárnak. A szerb autógyár 1953-tól több mint négymillió autót gyártott, ebből 650 ezret külföldön adtak el, 76 ország piacán. A kilencvenes években tönkrement a nagyüzem, a leálláskor már csak 2700 alkalmazottja volt, többségüket végkielégítéssel elküldték. Szerbia sokat vár az új létesítménytől, a körzet gazdasági fellendülését és a nyomasztó munkanélküliség csökkenését.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.