Az új gazdasági társaságban a torinói cég részesedése 67, a szerb államé 33 százalék. A gyár a termelés kezdeti fázisában 1700 embert foglalkoztat és napi 50 gépkocsit gyárt, de a tervek szerint októbertől legalább 2500-ra emelik a dolgozói létszámot és napi 550 darabra az előállított autók számát – nyilatkozta a sajtónak Antonio Cesare Ferrara, a FAS vezérigazgatója.
A gyárban a Fiat négynapos munkahetet vezetett be 10 órás műszakokkal, ami újdonságnak számít Szerbiában. Ezáltal nő a dolgozók termelékenysége és jóval rugalmasabb a munkaszervezés – állítja Ferrara. A kragujeváciakat a Fiat olasz és lengyel üzemeiben tanították be a szerbiai gyárban is alkalmazott modern gyártási technológiára.
A Fiat a Szerbiában gyártott autókat több mint 100 ország piacára szánja. A gépkocsi ára körülbelül 16 ezer euró lesz, és a benzines modellből két változat, a dízelesből pedig egy készül. Az 500L modell gyártásával párhuzamosan Szerbiában januártól folytatódik a Punto Classic előállítása is, amely iránt nagy a kereslet az országban és a régióban is.
Az ötvenöt évig működő egykori fegyvergyárból autógyárrá átalakult Zastava-üzem futószalagjáról 2008 novemberében gördült le az utolsó autó. Fénykorában 53 ezer alkalmazottja volt a gyárnak. A szerb autógyár 1953-tól több mint négymillió autót gyártott, ebből 650 ezret külföldön adtak el, 76 ország piacán. A kilencvenes években tönkrement a nagyüzem, a leálláskor már csak 2700 alkalmazottja volt, többségüket végkielégítéssel elküldték. Szerbia sokat vár az új létesítménytől, a körzet gazdasági fellendülését és a nyomasztó munkanélküliség csökkenését.