165 milliárd dollárt dobnak a szemétbe az amerikaiak

Az Egyesült Államokban megvásárolt étel 40 százaléka szemétbe kerül: az amerikaiak havonta fejenként mintegy 9 kilogramm élelmiszert dobnak ki.

WL
2012. 08. 26. 8:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az amerikai környezetvédelmi szervezet honlapján közölt adatok szerint az emberek ezzel körülbelül 165 milliárd dollárt dobnak ki évente. A pazarlás ezenkívül – mivel az el nem fogyasztott élelmiszerek többnyire szemétlerakókban rohadva végzik – az Egyesült Államok metánkibocsátásának negyedéért felelős – hívja fel a figyelmet a zöldszervezet.

Kiemelik: ha az emberek csupán 15 százalékkal csökkentenék a kidobott élelmiszer-mennyiséget, azzal évente több mint 25 millió amerikai tudna jóllakni. Ez különösen azért fontos, mert a statisztikák szerint minden hatodik amerikainak nem jut elegendő étel az asztalára – fűzi hozzá a tanács.

Az átlagos amerikai fogyasztó tízszer több ételt pazarol el, mint egy délkelet-ázsiai, és másfélszer annyit, mint az 1970-es évek Amerikájában. A zöldek szerint ennek megváltoztatásához többek között módosulásokra van szükség az ellátási láncban és a fogyasztói magatartásban, emellett növelni kell a vásárlók tudatosságát.

A jelentés az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Világszervezetének (FAO) tavalyi adataira hivatkozva hangsúlyozza, hogy például a gabonából készült termékek 38, a tengeri étkek 50, a megvásárolt zöldségeknek és gyümölcsöknek pedig 42 százaléka végzi a szemetesben az Egyesült Államokra, Kanadára, Új-Zélandra és Ausztráliára összesített adatok szerint, míg a megvett hús 22, a tejnek pedig 20 százalékát dobják ki az ezekben az országokban élők.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.