A piaci verseny miatt lettek olcsóbbak a vonatjegyek

Az olaszországi nagy sebességű vasúti hálózat privatizációja kedvezett az utasoknak.

NT
2012. 08. 10. 18:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olasz államvasutak utódjaként sokáig monopolhelyzetben levő Trenitalia és az itáliai nagy sebességű vasúthálózaton április 28-tól üzemeltetett NTV magántársaság versenyét vizsgálta meg az Altroconsumo fogyasztóvédő egyesület az első három hónapban.

Az Altroconsumo felmérése szerint a konkurencia jót tett az utasoknak: a Róma–Milánó közötti közel hatszáz kilométeres szakaszon június elején a két vasúti társaság jegyeinek árai között átlagosan 16 euró volt a különbség, ez július elejére a felére süllyedt, miután a Trenitalia csökkentette az árait.

A Luca Cordero di Montezemolo nevével fémjelzett befektetői csoport irányította NTV a legnagyobb utasforgalmat számláló Róma–Milánó és a Róma–Nápoly közötti távon kezdte meg működését.

Az NTV Italo nevű szerelvényei a Trenitalia Frecciarossa járataival versenyeznek. Gianfranco Battisti, a Trenitalia utasforgalmi felelőse kétségbe vonta a fogyasztóvédők felmérésének tudományos alapját hangoztatva, hogy a The Financial Times brit gazdasági napilap szerint a nagy sebességű járatokon a Trenitalia nyújtja a legmagasabb szintű szolgáltatást egész Európában.

Az NTV nem titkolt célja a Trenitalia utasainak elhódítása. A vasúti társaság bejelentette, hogy az Italo augusztus 26-tól a 600 kilométer körüli Róma–Milánó távolságot 2 óra 45 perc alatt teszi meg napi hat járattal. A Frecciarossa ugyanezt a távot három óra alatt járja meg.

A nagy sebességű vasút a gépjármű- és légi forgalmat is helyettesítette Olaszországban, ahol az idei nyáron 21 millióan mentek nyaralni vasúttal – állapította meg az Altroconsumo.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.