Az olasz államvasutak utódjaként sokáig monopolhelyzetben levő Trenitalia és az itáliai nagy sebességű vasúthálózaton április 28-tól üzemeltetett NTV magántársaság versenyét vizsgálta meg az Altroconsumo fogyasztóvédő egyesület az első három hónapban.
Az Altroconsumo felmérése szerint a konkurencia jót tett az utasoknak: a Róma–Milánó közötti közel hatszáz kilométeres szakaszon június elején a két vasúti társaság jegyeinek árai között átlagosan 16 euró volt a különbség, ez július elejére a felére süllyedt, miután a Trenitalia csökkentette az árait.
A Luca Cordero di Montezemolo nevével fémjelzett befektetői csoport irányította NTV a legnagyobb utasforgalmat számláló Róma–Milánó és a Róma–Nápoly közötti távon kezdte meg működését.
Az NTV Italo nevű szerelvényei a Trenitalia Frecciarossa járataival versenyeznek. Gianfranco Battisti, a Trenitalia utasforgalmi felelőse kétségbe vonta a fogyasztóvédők felmérésének tudományos alapját hangoztatva, hogy a The Financial Times brit gazdasági napilap szerint a nagy sebességű járatokon a Trenitalia nyújtja a legmagasabb szintű szolgáltatást egész Európában.
Az NTV nem titkolt célja a Trenitalia utasainak elhódítása. A vasúti társaság bejelentette, hogy az Italo augusztus 26-tól a 600 kilométer körüli Róma–Milánó távolságot 2 óra 45 perc alatt teszi meg napi hat járattal. A Frecciarossa ugyanezt a távot három óra alatt járja meg.
A nagy sebességű vasút a gépjármű- és légi forgalmat is helyettesítette Olaszországban, ahol az idei nyáron 21 millióan mentek nyaralni vasúttal – állapította meg az Altroconsumo.

Retró játékok, amiket csak a mai felnőttek ismernek fel