Bizalmatlanok a magyar vásárlók

Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben.

KG
2012. 08. 28. 17:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az internetes boltok csaknem háromnegyedének naponta kevesebb mint ezer látogatója van, 21 százalékuknak jelentősen több, de még mindig kevesebb mint 10 ezer. A kutatásból kiderül, hogy a hazai internetes boltokban szórakoztatóelektronikai és számítástechnikai cikkekből a legnagyobb a választék. Harmadik helyen az egészség- és szépségápolási termékek állnak, ezeket a háztartási gépek és eszközök követik.

A legszegényesebb a kínálat a barkácseszközökből és a szerszámokból, és ugyancsak kevesen árulnak zenei és filmes CD-ket, DVD-ket. Ez utóbbi két termékkategória a boltoknak csak 1 százalékában található meg.

A webáruházak több mint háromnegyedében van lehetőség a futárnál vagy személyesen a boltban történő készpénzes fizetésre. Az üzletek 85 százalékában banki átutalással is lehet rendezni a számlát, a vásárlók többsége azonban bizalmatlan, csupán 14 százalékuk él ezzel a módszerrel. Ennél is kevesebb – 3 százalék – a bankkártyás fizetések száma, igaz, ezért a boltok is felelősek: alig több mint negyedük kínál ilyen lehetőséget.

A válaszadók nagyrészt egyetértettek abban, hogy a tisztességes piaci verseny érdekében szükség volna egy független minőségbiztosítási rendszer kialakítására, amely mind a becsületes kereskedőket, mind pedig a vásárlókat védené.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.