Egy liter üzemanyagból 3000 km-t tennének meg

Újabb üzemanyag-takarékossági álomhatár átlépésére készül a Kecskeméti Főiskola az energiatakarékos járművek egyik legrangosabb versenyén.

KG
2012. 08. 13. 5:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kutasi Zoltán elmondta: a Kecskeméti Főiskola csapata ismét csúcsdöntésre készül, ráadásul ezúttal egy már-már felfoghatatlannak tűnő üzemanyag takarékossági álomhatár átlépését tűzték ki célul az energiatakarékos járművek legnagyobb múltra visszatekintő és egyik legrangosabbnak számító nemzetközi versenyén, amelyet idén augusztus 18-án rendeznek a finnországi Nokiában.

Az eddig elért eredmények tükrében reálisnak tűnik a csapat számára az áhított 3000 kilométer megtétele egyetlen liternyi üzemanyaggal – állította a szakember, aki emlékeztetett: egy májusi, rotterdami versenyen 2696 kilométer/1 literes teljesítményükkel sikerült „megszorongatniuk” a világelső franciákat, akik korábban megközelíthetetlennek tűntek.

Nagy célok

Ráadásul ezen a tavaszi megmérettetésen a nehezebb utcai pályán a vetélytársak közül csak a kecskemétiek tudtak javítani korábbi eredményükön, a többieken kifogott a szokatlan terep – fogalmazott. Így jó esély van arra, hogy a finnországi Nokiában kedvezőbb pályán képesek lesznek legalább 3000 kilométert autózni különleges járgányukkal.

Kutasi Zoltán hangsúlyozta: amióta a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata versenybe szállt, az európai Shell Eco-marathonon ötször javították meg a magyar rekordot. Jelenleg mintegy nyolcszor jobb eredménnyel büszkélkedhetnek, mint az először túlszárnyalt országos csúcs. Ráadásul a csapatvezető szerint a különböző földrészeken megrendezett Shell Eco-marathonok közül az európai mezőny a legerősebb, így az itt elért második helyezés egyben a világon is a második legjobb eredményt jelenti.

A gépészmérnök arról is tájékoztatott, hogy a GAMF küldöttsége a mezőnyben egyedülálló módon minden évben új járművet épít. Ennek megfelelően idén immár a Megaméter-III elnevezésű szerkezettel versenyeznek, amelyet a megmérettetések tapasztalatai alapján állandóan tökéletesítenek. A legutóbbi viadal óta kifejlesztették például azt az elektromos fékpadot, amelyben egy nagyon pontos, a motor paramétereit feldolgozó műszer működik. Ezenkívül tovább javították a motor számítógépes vezérlését, valamint új, az eddiginél pontosabb és kifinomultabb első futóművet is készítettek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.