A légitársaság kabinszemélyzetének kétharmadát, közel 19 ezer embert tömörítő szakszervezet, az UFO közölte péntekre virradóra, hogy a sztrájk helyi idő szerint hajnali 5 órakor kezdődik, és 13 óráig tart, de az első napon, pénteken egyelőre csak a frankfurti repülőteret érinti. A légitársaság közlése szerint a sztrájk előre nem tervezett késéseket fog okozni. A sztrájk elsősorban a rövid-és középtávú járatokat érinti.
A német légitársaság a legnagyobb repülőtéren, Frankfurtban a napi 360 járat mintegy negyedét kényszerült törölni az előreláthatóan 13 óráig tartó munkabeszüntetés miatt a légikikötő szóvivője szerint.
Az UFO eddig szándékosan nem hozta nyilvánosságra, hogy mely reptereket érinti majd sztrájk, a Financial Times Deutschland című lap korábban UFO-forrásokra hivatkozva azt írta, hogy Frankfurtban és Münchenben tartanak munkabeszüntetést, de azt fontolgatják, hogy Berlinben sem állnak munkába a szakszervezeti tagok. Nicoley Baublies, az UFO elnöke nem zárta ki, hogy az utaskísérők a hét végén is folytatják akciójukat, ha nem sikerül jobb belátásra bírni a vállalat vezetőit.
A szakszervezet 5 százalékos béremelést és egyhavi bérnek megfelelő nyereségrészesedést követel, valamint garanciát arra, hogy a Lufthansa nem szervezi ki az utaskísérői feladatokat és nem alkalmaz kölcsönzött munkaerőt. A bértárgyalások kedden futottak zátonyra. A Lufthansa vezetése a sztrájk megkezdése után arra szólította fel az UFO képviselőit, hogy térjenek vissza a tárgyalóasztalhoz.
Lehetnek még késések
Hardy Mihály elmondta, hogy a Lufthansa járata negyed tizenegykor érkezett volna Frankfurtból Budapestre, majd a magyar fővárosból tizenegy órakor indult volna a vissza Németországba, ezt a járatot törölték. Az igazgató kiemelte, hogy az utasokat késéssel, de eljuttatja Frankfurtba a légitársaság, a jegyek átfoglalását megoldják. Hardy Mihály megjegyezte, hogy a Lufthansa hajnali, 6.10-es járata Budapesten „aludt”, és rendben elindult. Az igazgató úgy fogalmazott, nem lehet kizárni, hogy a későbbiekben lesznek késések a Lufthansa Budapestről Frankfurtba induló járatainál, de a légitársaság mindent megtesz, hogy utasait eljuttassa a célállomásra.
A légitársaság a versenytársaknál átlagosan 22 százalékkal nagyobb személyiköltség-csökkentésre törekszik. Egyebek között mérsékelni akarja a túlóradíjat és a magasabb fizetési osztályokba tartozó utaskísérők bérét, s csökkenteni kívánja a kezdő fizetést, az új belépők bérét.
Jelenleg 12 hetes kiképzés után 1533 euró a kezdő fizetés, amihez 16 százalék műszakpótlék járul. Az utaskísérő pályafutása során elérheti a 4000 eurós fizetést, azok pedig, akik az utasok biztonságáért felelősek, havi 7000 eurót is megkereshetnek a legnagyobb német légitársaságnál.
Mint a legtöbb európai légitársaság, a magas üzemanyagárak, valamint az ázsiai és a fapados társaságok versenye miatt a Lufthansa is veszteséges, a második negyedévben 20 millió euró működési veszteséget könyvelt el.