Fennakadásokat okoz a légisztrájk

Péntek hajnaltól nyolc órán át sztrájkol a Lufthansa német légitársaság kabinszemélyzete. A munkabeszüntetés egyelőre csak Frankfurtot érinti.

WL
2012. 08. 31. 4:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A légitársaság kabinszemélyzetének kétharmadát, közel 19 ezer embert tömörítő szakszervezet, az UFO közölte péntekre virradóra, hogy a sztrájk helyi idő szerint hajnali 5 órakor kezdődik, és 13 óráig tart, de az első napon, pénteken egyelőre csak a frankfurti repülőteret érinti. A légitársaság közlése szerint a sztrájk előre nem tervezett késéseket fog okozni. A sztrájk elsősorban a rövid-és középtávú járatokat érinti.

A német légitársaság a legnagyobb repülőtéren, Frankfurtban a napi 360 járat mintegy negyedét kényszerült törölni az előreláthatóan 13 óráig tartó munkabeszüntetés miatt a légikikötő szóvivője szerint.


Az UFO eddig szándékosan nem hozta nyilvánosságra, hogy mely reptereket érinti majd sztrájk, a Financial Times Deutschland című lap korábban UFO-forrásokra hivatkozva azt írta, hogy Frankfurtban és Münchenben tartanak munkabeszüntetést, de azt fontolgatják, hogy Berlinben sem állnak munkába a szakszervezeti tagok. Nicoley Baublies, az UFO elnöke nem zárta ki, hogy az utaskísérők a hét végén is folytatják akciójukat, ha nem sikerül jobb belátásra bírni a vállalat vezetőit.

A szakszervezet 5 százalékos béremelést és egyhavi bérnek megfelelő nyereségrészesedést követel, valamint garanciát arra, hogy a Lufthansa nem szervezi ki az utaskísérői feladatokat és nem alkalmaz kölcsönzött munkaerőt. A bértárgyalások kedden futottak zátonyra. A Lufthansa vezetése a sztrájk megkezdése után arra szólította fel az UFO képviselőit, hogy térjenek vissza a tárgyalóasztalhoz.

Lehetnek még késések

Hardy Mihály elmondta, hogy a Lufthansa járata negyed tizenegykor érkezett volna Frankfurtból Budapestre, majd a magyar fővárosból tizenegy órakor indult volna a vissza Németországba, ezt a járatot törölték. Az igazgató kiemelte, hogy az utasokat késéssel, de eljuttatja Frankfurtba a légitársaság, a jegyek átfoglalását megoldják. Hardy Mihály megjegyezte, hogy a Lufthansa hajnali, 6.10-es járata Budapesten „aludt”, és rendben elindult. Az igazgató úgy fogalmazott, nem lehet kizárni, hogy a későbbiekben lesznek késések a Lufthansa Budapestről Frankfurtba induló járatainál, de a légitársaság mindent megtesz, hogy utasait eljuttassa a célállomásra.

A légitársaság a versenytársaknál átlagosan 22 százalékkal nagyobb személyiköltség-csökkentésre törekszik. Egyebek között mérsékelni akarja a túlóradíjat és a magasabb fizetési osztályokba tartozó utaskísérők bérét, s csökkenteni kívánja a kezdő fizetést, az új belépők bérét.

Jelenleg 12 hetes kiképzés után 1533 euró a kezdő fizetés, amihez 16 százalék műszakpótlék járul. Az utaskísérő pályafutása során elérheti a 4000 eurós fizetést, azok pedig, akik az utasok biztonságáért felelősek, havi 7000 eurót is megkereshetnek a legnagyobb német légitársaságnál.

Mint a legtöbb európai légitársaság, a magas üzemanyagárak, valamint az ázsiai és a fapados társaságok versenye miatt a Lufthansa is veszteséges, a második negyedévben 20 millió euró működési veszteséget könyvelt el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.