A 6,6 kilométeres szakasz bővítése 10,8 milliárd forintba került, kivitelezője pedig a Colas-Hungária Építőipari Kft. volt. Az M0-s körgyűrű először átadott, az M1-es és M5-ös autópályák közötti része úgy épült meg, hogy egy pályaalapra került rá a kétszer két sáv.
A szélesítés a hiányzó alap megépítése után kétszer három sáv és leállósáv létrehozását jelenti. A most átadott szakaszon az északi pályát kellett megépíteni. Jövő nyárra lesz kész a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában a folytatás az M5-ös autópályáig – mondta Völner Pál.
A további rész két szakaszra bomlik: az egyik az M6-os sztráda és az 51. számú út közti 11 kilométeres szakasz, amely 34,8 milliárd forintba kerül, ez tartalmazza a Duna-hidakat is. A másik szakasz ennek a folytatása az M5-ös autópályáig, de új nyomvonalon, tehát az nem szélesítés. Az új szakasz az M0-s déli szektorának jelenlegi végénél éri el az M5-öst.
Az új szakaszon, az M7-es és az M6-os között már július óta halad a forgalom, most csak az ünnepélyes átadás volt. A Tópark-projekt külön lejárót épített az M1-es autópályáról, de ezt a fejlesztő a leálláskor befejezetlenül hagyta. Az M0-s ezért a szélesített pályán csak az M7-es autópályától járható jelenleg, de a NIF tárgyal a Tópark fejlesztőjével a befejezésről – mondta az MTI-nek Loppert Dániel, a társaság kommunikációs vezetője.