Gyorsabban és biztonságosabban lehet száguldozni

Nemcsak gyorsul a forgalom, hanem biztonságosabb is lesz az M0-s autópálya M1-es és M6-os közti, kétszer 3 sávosra bővített szakaszán.

NT
2012. 08. 23. 13:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 6,6 kilométeres szakasz bővítése 10,8 milliárd forintba került, kivitelezője pedig a Colas-Hungária Építőipari Kft. volt. Az M0-s körgyűrű először átadott, az M1-es és M5-ös autópályák közötti része úgy épült meg, hogy egy pályaalapra került rá a kétszer két sáv.


A szélesítés a hiányzó alap megépítése után kétszer három sáv és leállósáv létrehozását jelenti. A most átadott szakaszon az északi pályát kellett megépíteni. Jövő nyárra lesz kész a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában a folytatás az M5-ös autópályáig – mondta Völner Pál.

A további rész két szakaszra bomlik: az egyik az M6-os sztráda és az 51. számú út közti 11 kilométeres szakasz, amely 34,8 milliárd forintba kerül, ez tartalmazza a Duna-hidakat is. A másik szakasz ennek a folytatása az M5-ös autópályáig, de új nyomvonalon, tehát az nem szélesítés. Az új szakasz az M0-s déli szektorának jelenlegi végénél éri el az M5-öst.


Az új szakaszon, az M7-es és az M6-os között már július óta halad a forgalom, most csak az ünnepélyes átadás volt. A Tópark-projekt külön lejárót épített az M1-es autópályáról, de ezt a fejlesztő a leálláskor befejezetlenül hagyta. Az M0-s ezért a szélesített pályán csak az M7-es autópályától járható jelenleg, de a NIF tárgyal a Tópark fejlesztőjével a befejezésről – mondta az MTI-nek Loppert Dániel, a társaság kommunikációs vezetője.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.