2012 első hét hónapjában a Németországban vásárolt új autók motorjának átlagos teljesítménye 138 lóerő volt, azaz újabb rekord dőlt meg az 2011-es 135 lóerő és a 2010-es 130 lóerő után – olvasható a Duisburg-esseni Egyetem gépjárműkutató központjának tanulmányából. A központ igazgatója, Ferdinand Düdenhoffer által jegyezett tanulmány szerint a németek jobban kedvelik a benzinmotorénál nagyobb teljesítményű dízelmotorokat, valamint a többnyire dízelüzemű sport-haszonjárműveket.
A legerősebb motorok tekintetében a német autógyártók között különösebb meglepetés nélkül a Porsche áll az első helyen, átlagos 323 lóerős motorteljesítménnyel. A felső kategóriás autók közül a BMW (194 lóerő), az Audi (179) és a Mercedes-Benz (175) szintén az országos átlag felett áll.
A technológia fejlődésével a fogyasztás is csökken
A középkategóriásnak számító német autógyárak is megnövelték járműveik teljesítményét: az Opel gépkocsik motorjának átlagos teljesítménye a 2008-as 109 lóerőről 2012 első felére 126 lóerőre nőtt, és alig marad le mögötte a Wolkswagen, 124 lóerővel.
Az új generációs, „kevésbé szomjas” motoroknak köszönhetően a nagyobb teljesítmény nem minden esetben jelent nagyobb üzemanyag-fogyasztást, ilyenek a hibrid üzemű motorok vagy a motort lakott területen megálláskor leállító Start/Stop rendszerek.