Az MTI érdeklődésére a vasúttársaság közölte, hogy jelenleg az összes vasúti jegyeladás 3,5 százalékát teszi ki az internetes értékesítés. Az elvárt tendencia érvényesül, mert folyamatosan növekszik az internetes értékesítési csatornát igénybe vevők száma – írták. Az internetes jegyértékesítés nem hozott anyagi megtakarítást a cég számára, viszont a szolgáltatásfejlesztéssel többletlehetőséget nyújtanak az utasok számára – tették hozzá.
Közleményében a MÁV-Start emlékeztet arra, hogy otthoni jegynyomtatással a belföldi menetjegyeket, pót- és helyjegyeket, élőállat- illetve kerékpárjegyeket lehet vásárolni, akár az utazás előtt 60 nappal, elővételben i s. Az internetes jegyértékesítés fejlesztése folyamatos. Idén májustól a mobilegyenleg terhére is vehető online teljes árú belföldi menetjegy, hely- és pótjegy, élőállat- és kerékpárjegy, és az ilyen módon megváltott vasúti jegyek esetében is van lehetőség az otthoni nyomtatásra.
Sokan éltek a 2010 októberétől bevezetett internetes nemzetközi jegyvásárlási lehetőséggel is, az idén így eladott jegyek száma elérte a 40 ezret – közölte a MÁV-Start. Hangsúlyozták továbbá, a személyszállító vasúttársaságnak továbbra is célja, hogy a jegyvásárlást érintő fejlesztéseivel az utasok elvárásaihoz igazodva, minél kényelmesebbé és egyszerűbbé tegye a menetjegyváltást, és ezzel a szolgáltatást igénybe vevők körét tovább bővítse.