A magyar almát népszerüsíti Budai Gyula

Az idén jó közepes mennyiségű almatermés várható, a szaktárca mindent megtesz azért, hogy ráirányítsa a figyelmet a kiváló minőségű termékre.

WA
2012. 09. 28. 13:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hozzátette: európai uniós támogatás igénybevételével iskolai program révén lehetővé tették, hogy szeptembertől minden gyerek almát kapjon, a terméket pályázaton kiválasztott almatermelők biztosítják.

Mártonffy Béla, a FriutVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke kiemelte: az elmúlt időszakban csökkent Magyarországon az almafogyasztás. Jelenleg 15-20 kilogramm alma fogy évente személyenként, ezt szeretnék növelni 25-30 kilogrammra a fogyasztást népszerűsítő kampány segítségével.

Egymillió tonna előállítása

Szólt arról, hogy a zöldség-gyümölcs ágazat képes lenne az évi egymillió tonna zöldség és gyümölcs előállítására, ezt nagyban segítik majd a kertészet- és ültetvény-korszerűsítési program révén elérhető támogatások. A gyümölcstermesztésben az alma továbbra is „zászlóshajó” szerepet tölt be – tette hozzá.

Mártonffy Béla elmondta: becsléseik szerint az idén Magyarországon 30 ezer hektáron 450 ezer tonna alma terem, amely több a tavalyinál, de 150 ezer tonnával kevesebb a lehetségesnél. Elmondta, hogy az idén a magyar almaültetvényeket kevesebb természeti kár érte, mint a csonthéjas gyümölcsökét, így jó közepes termés lesz. Az alma 70 százaléka Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből származik.

Mártonffy Béla az alma felvásárlási árait elfogadhatónak nevezte, az ipari almáért 28-30, az étkezésiért 80-120 forintot adnak kilónként. A zöldség-gyümölcs terméktanács elnöke szerint stabil belső piacot kell teremteni az almának, és ha ez megvan, akkor tud az export is sikeres lenni.

Elindult az almakampány – Budai Gyula is kóstoltatott

Szeptember 14-én kezdték meg az almakampányt. Az akció legfontosabb célja a hazai almapiac erősítése és az alma, különösen a szabolcsi alma hírnevének újjáélesztése. A kampány indításakor egy budaörsi áruházban Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, Simonka György (Fidesz) országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke és Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke kóstoltatott golden, gála, jonatán, mutsu és red elstar almát. Egy héttel később Fazekas Sándor nyitotta meg az egyik nagyáruház kampányát, amellyel a magyar almát népszerűsítik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.