A Forbes folyóirat cseh kiadásának szeptemberi száma szerint az új kisbolthálózatot a Makro a már működő, többnyire vietnami tulajdonban lévő élelmiszerüzletekre alapozza. A Makro licence és engedélye alapján szeptember végéig legalább húsz ilyen új üzlet nyílik Csehországban.
Az én boltom hálózat elsősorban a néhány éve megnyitott Zabka hálózatnak jelent majd konkurenciát; a lengyel eredetű, de egy cseh vállalkozói csoport kezében lévő Zabka kisboltok szintén az esti, éjjeli vásárlókra specializálódnak. A Makró Csehországban mintegy 800 ezer vásárlói kártyát adott ki, ennek hét százalékát vietnamiaknak, akikre a forgalom nyolc százaléka esik – közölte a cég.
A vietnamiak az utóbbi években fokozatosan visszahúzódnak a piacokról, és kezdik elfoglalni a boltokat. Üzleteik az alacsonyabb árak miatt is nagyon népszerűek. Ezt szeretné a Makro kihasználni. A Forbes szerint az új kisbolthálózat egységes koncepció alapján fog működni, egyforma lesz az üzletek belső berendezése, árukínálata, az eladók egyenruhája, de az árakat minden tulajdonos maga fogja meghatározni – tájékoztatta a lapot Vo Van, vietnami üzletember, a Makro képviselője.
Axel Hluchy, a Makro csehországi vezérigazgatója azzal számol, hogy az új üzlethálózat sikeres lesz, mert űrt tölt be a cseh piacon. Nem hivatalos információk szerint a vietnami élelmiszerkisboltok forgalma tavaly 15 százalékkal emelkedett.