Nem mondhatunk le a hajózásról

Magyarország nem mondhat le a folyami és tavi hajózásról, a hajóépítésről és a hajóépítő szakemberek képzéséről – mondta Fónagy János.

PR
2012. 09. 28. 16:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az államtitkár kiemelte, hogy hosszú évek óta ez volt a legjelentősebb hajóépítés, amelyben magyar szakemberek részt vettek. Emlékeztetett arra, hogy amikor az első Orbán-kormány önkormányzati tulajdonba adta a Balatoni Hajózási Zrt. többségi tulajdonrészét, sokan kritizálták a döntést, mára azonban bebizonyosodott, hogy alaptalanul.

Horváth Gyula, a hajózási társaság vezérigazgatója a névadó és hajóavató ünnepségen arról beszélt, hogy az elmúlt évek legjobb szezonját zárta idén a hajózási társaság, sikerült az üzleti tervet is felülmúlni. A személyhajózás utasforgalma közel 1 százalékkal, a komp utasforgalma 4,5, járműforgalma 2,6, a szállított kerékpárok száma pedig 27,8 százalékkal nőtt.


Növekedésre számít a hajózási társaság

A cég két kempingjében és egy szállodájában eltöltött vendégéjszakák száma 10,5 százalékkal múlta felül a tavalyi adatokat. Az árbevétel a személyhajózásnál 6,6 százalékkal, a kompnál 10,5 százalékkal, a vitorláskikötőknél 2 százalékkal, a szállásszolgáltatásnál 7 százalékkal nőtt. A eredményből jócskán faragott, hogy a rendezvényhajók és éttermi szolgáltatások forgalma 30-40 százalékkal visszaesett. A hajózási társaság arra számít, hogy év végéig összesen 3-4 százalékkal növeli a bevételét a tavalyi adatokhoz képest.

A cég hajópark-korszerűsítésének részeként a régi elavult vízibuszok leselejtezése miatt volt szükség új hajó vásárlására, amit a közönség ki is próbálhatott. A Szigligetről elnevezett, több mint 40 méter hosszú és 7 méter széles motorost félkész állapotban, 500 ezer euróért vásárolták egy a Bodeni-tónál működő német hajógyártótól, majd mintegy 150 millió forintot fordítottak rá, hogy a balatoni igényeknek megfelelő, korszerű balatoni személyhajóvá váljon.

Programhajóként is közlekedik majd

A 300 utas befogadására alkalmas, a tó legcsendesebb és egyik leggyorsabb hajójának számító új motorost elsősorban a menetrendi hajózás szolgálatába állítják, de esetenként programhajóként is közlekedik majd. Ősszel a Süllő és a Garda Fesztivál idején teljesít szolgálatot. A társaság az új hajónak köszönhetően két régi vízibuszát tudta leselejtezni, egynek pedig megkezdte az átalakítását, hogy a következő szezonra alkalmassá tegye bicikliszállításra, a térségben egyre inkább fellendülő bicikliturizmus kiszolgálására.

Az ünnepségen Szigliget kikötőjét a településhez kötődő kétszeres olimpiai bajnok vízilabdázóról, id. Szívós Istvánról nevezték el, emlékműállítással is tisztelegve emléke előtt. A több száz fős közönséget vonzó rendezvényen részt vettek a sportoló rokonai is.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.