„Nemzeti minőségi rendszert” alakítanak ki Szlovákiában

Hosszú távú idegenforgalmi stratégiát dolgozott ki a szlovák építési, közlekedésügyi és régiófejlesztési minisztérium.

TK
2012. 09. 08. 10:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szlovákiában az idegenforgalom csak a GDP 2 százalékát adja és a kormány azt szeretné elérni, hogy 2020-ig megközelítsék az EU-s átlagot, a GDP 5 százalékát.

A 2020-ig szóló intézkedéseket magába foglaló stratégia két pillérre épül: Szlovákia mint márka marketingtámogatásának erősítésére és a vendéglátó-ipari szolgáltatások minőségének javítására. Utóbbi érdekében egy „nemzeti minőségi rendszert” alakítanának ki, és a szaktárca által összeállított pontozásos értékelés alapján sorolnák be a szlovákiai szállodákat és más vendéglátó-ipari egységeket a szolgáltatások minőségének átláthatóvá tétele érdekében.

A besorolás kialakítását a külföldről érkező turisták alacsony száma mellett az is indokolta, hogy az utóbbi években 60-70 százalékkal emelkedett a hazai üdülést választó turisták száma, akik szeretnének jobb képet kapni az egyes szálláslehetőségek és szolgáltatások minőségéről – mondta Frantisek Palko. A szakminisztérium adatai szerint Szlovákiában megközelítőleg 120 ezer embert foglalkoztatnak az idegenforgalomban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.