Szatmáry Kristóf tájékoztatása szerint az első hét havi adatok alapján a vendégéjszakák száma és az árbevétel is meghaladja az idén a válság előtti időszakét. Az első hét hónapban 4,5 millió vendég fordult meg Magyarországon, 2,2 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló időszakban. A kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma 3,3 százalékkal, 11,755 millióra nőtt, a bruttó árbevétel pedig 6,5 százalékkal bővült.
A SZÉP-kártyáról szólva elmondta, hogy az eddigi adatok messzemenően meghaladják az előzetes várakozásokat. A három nyári hónapban több mint 20 milliárd forintot költöttek a kártyákról a belföldi turizmushoz kapcsolódó szolgáltatásokra az emberek, az ez évi teljes eddigi költés pedig megközelíti a 26 milliárd forintot. Már több mint 17 500 munkáltató több mint 52 milliárd forintot töltött fel a kártyákra több mint 700 ezer polgár számára, s a kártyákkal mintegy 35 ezer helyen lehet fizetni.
Az idei év első hét hónapjában dinamikusan, 8 százalékot meghaladó mértékben emelkedett a Magyarországra érkező külföldi vendégek száma, míg a belföldi turizmusra kismértékű visszaesés jellemző, bár ez az év végéig még mérséklődni fog – mondta Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és marketingigazgatója szeptember 13-án.
Magyarországon eddig 159 turisztikai fejlesztés valósult meg összesen 77 milliárd forintból az Új Széchenyi Terv keretében, a fejlesztő létesítmények évente átlagosan mintegy 6,9 milliós vendégforgalmat bonyolítottak le.
Augusztus elején harmincnégy új kiemelt turisztikai beruházás támogatásáról döntöttek a Regionális Operatív Programok keretében, a javasolt támogatások összege 46,7 milliárd forint.
Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) elnöke beszámolt arról, hogy a szövetség 47 tagszállodájára kiterjedő felmérés szerint júliusban az Üdülési Csekk és a SZÉP-kártya együttes forgalma már 34,5 százalékkal meghaladta a 2011. júliusi Üdülési Csekk-forgalmat. Ebben a hónapban a SZÉP Kártya felhasználása a vizsgált szállodákban már közel háromszorosa volt az Üdülési Csekk felhasználásának.
Munkahelyteremtő a turizmus
Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. (MT) vezérigazgatója kiemelte: a turizmus rendkívül fontos munkahelyteremtő és jövedelemtermelő ágazat, hiszen csaknem 400 ezer embernek biztosít munkát közvetlenül, és a turizmusra jellemző ágazatok 1322 milliárd forinttal járulnak hozzá a GDP-hez. A növekedés fenntartásához összefogásra van szükség, erre kiváló példa a turizmus világnapja, amelyet minden évben szeptember 27-én ünnepel a turisztikai szakma, s amelynek akcióihoz az MT felhívására az idén országszerte közel száz szakmai partner csatlakozott. A szolgáltatók ennek keretében kedvezményekkel, meglepetésekkel kedveskednek a turistáknak.
A Budapesti Iparkamara (BKIK) például Budapesten térítésmentes gyalogos idegenvezetést és a Magyar Kikötő Zrt. támogatásával hajós városnézést kínál. Szeptember 27-ére meglepetéssel készülnek a fürdők is, érdemes a honlapjaikat meglátogatni. A Magyar Fürdőszövetség a szaunakultúra népszerűsítését állítja a középpontba a turizmus világnapján, és a szeptember 29-30-ai hétvégén megrendezendő szaunázók hétvégéjén több kapcsolódó akcióval várja a vendégeket – mondták el a szolgáltatók képviselői a sajtótájékoztató keretében tartott rendhagyó Hop on Hop off városnézésen.
Akciók
A Magyarországi Ifjúsági Szállások Szövetsége is akciókkal készül, a világnap hetében féláron lehet megvásárolni a Hostelling International tagkártyáját, amellyel nemcsak Magyarországon, hanem a világ 90 országának több mint négyezer szálláshelyén lehet kedvezményeket igénybe venni. Ezeken kívül is számos akciót kínálnak azonban a szolgáltatók országszerte a turisztikai világnap alkalmából.
A sajtótájékoztatón Szatmáry Kristóf és Kopócsy Andrea átadta a 250. Hotelstars nemzeti tanúsító védjegyet. Mint az MSZÉSZ elnöke elmondta, eddig 460 szálloda regisztrált, közülük 254 minősített.
A MÁV-Start Zrt. és az MT a Turisztikai Világnap alkalmából stratégiai együttműködési megállapodást kötött annak érdekében, hogy erősítsék a magyarországi úti célok ismertségét, ösztönözzék a turisztikai bevételek növekedését, valamint elősegítsék a MÁV-START Zrt. belföldi utasforgalmának bővülését. Ennek jegyében a két társaság többek között közös marketing-kommunikációs akciókat szervez a hazai turizmus élénkítése és a belföldi vasúti utasforgalom növelése érdekében.