Az országpromóció kiemelt kormányzati feladat

A kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának 1,6 százalékos növekedését tűzte ki célul 2013-ra a Magyar Turizmus Zrt.

KG
2012. 11. 28. 17:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Denéné Tóth Marianna, az MT Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a társaság elsődleges célja Magyarország mint turisztikai úti cél ismertségének és elismertségének javítása belföldön és külföldön egyaránt, valamint hogy az MT Zrt. professzionális szolgáltató szervezetté váljon. A vezérigazgató kiemelte: az országpromóció kiemelt kormányzati feladat, hiszen mind gazdasági, mind társadalmi szempontból fontos, hogy Magyarországról egységes, pozitív képet alakítsunk ki, és értékeinket, sokszínű, egyedi kínálatunkat vonzó módon mutassuk be.

A feladatban érintett állami társaságok eddig önálló kommunikációt folytattak. „Célunk, hogy a jövőben erőinket egyesítve, közös alapon épülő, egységes, egy irányba mutató marketingtevékenységet végezzünk, mely a turizmus és a magyar termékek népszerűsítését szolgálja” – mondta Denéné Tóth Marianna.

Egyre több a SZÉP-kártya

Horváth Gergely, a társaság turisztikai vezérigazgató-helyettese elmondta: az MT Zrt. elsődleges szakmai feladata továbbra is a lakossági marketingkommunikáció és a szakmai értékesítés ösztönzése, ezen belül pedig a hivatásturisztikai tevékenység. A SZÉP-kártyák kapcsán elmondta: idén október végéig több mint 18 ezer munkaadó mintegy 755 ezer dolgozójának volt kártyája, amelyekre 60,6 milliárd forintot töltöttek fel, és ebből 34,4 milliárd forintot el is költöttek.

Horváth Gergely elmondta: a Magyar Kongresszusi Iroda (MKI) a nemzetközi konferenciák számának 2-4 százalékos növekedését várja 2013-ban az idei adatokhoz képest. A hivatásturizmus élénkítése érdekében az MKI folytatja a nemzetközi tudományos kongresszusok felkutatását, és maximálisan kihasználja a nemzetközi konferenciák elnyerését célzó pályázati lehetőségeket. Kiemelt figyelmet fordít a tudományos élet, az egészségipar, a kutatás-fejlesztés, az orvostechnológia és a gyógyszeripar területére. A hivatásturizmus kiemelt célpiacai 2013-ban: Nagy-Britannia, Franciaország, Észak-Európa, az Egyesült Államok, Németország és Svájc – fejtette ki a szakember.

A 2013-as év magyar szempontból fontos eseményei között említette a Bocuse d\'Or lyoni döntőjéhez kapcsolódó gasztronómiai szakkiállítást, vagy a Linzi Magyar Napokat. Hozzátette: az egészségturizmus területén a SPA-CE szakvásár a fontos. Ennek a közép-európai rendezvénynek a korábbi szlovén szervezés után Magyarország ad otthont – hívta fel a figyelmet Horváth Gergely. Hozzátette: a Magyar Turizmus Zrt. keresi az új célpiacokat, így az arab, orosz, kínai piacok mellett, ahol eddig is jelen volt Magyarország, a dinamikusan fejlődő további keleti államokban is feltérképezik a turisztikai lehetőségeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.