Kezelni lehetne vele a válságot, de a fiatalok félnek

A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) szerint támogatni kell a magyar fiatalok vállalkozóvá válását - ez jelenthet kiutat a válságból.

NT
2012. 11. 07. 19:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kovács Patrik, a FIVOSZ alapító elnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón azt is bejelentette, hogy a jövő héten ötödik alkalommal megrendezik a Fiatal Vállalkozók Hetét. Az eseménysorozatot 13 városban tartják meg országszerte, és 48 rendezvénnyel népszerűsítik a vállalkozást a fiatalok körében.

Megoldás a válságra: alternatív életstratégiák

A FIVOSZ elnöke szerint a mostani gazdasági válságra alternatív életstratégiákat kell kidolgozniuk a fiataloknak. Ezért a FIVOSZ kézzelfogható segítséget szeretne nyújtani minden olyan fiatalnak, aki bele kíván vágni valamiféle vállalkozásba. Ennek érdekében a szervezet együttműködik a Magyar Iparszövetséggel, valamint a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetségével (Kisosz), továbbá több nagyvállalattal is.

Vadász György, a Magyar Iparszövetség ügyvezető elnöke arról beszélt, hogy Magyarországon a munkaképes embereknek csak mintegy 55 százaléka dolgozik, szemben az EU 27-ek 67 százalékos átlagával, a magyar mutatón mindenképpen változtatni kell. Jelezte azt is, hogy a fiatalok körében a munkanélküliségi arány meghaladja a 25 százalékot.

Erősíteni kell a hajlandóságot

Antalffy Gábor, a Kisosz ügyvezető elnöke pedig arról beszélt, hogy a vállalkozásra való hajlandóságot kell erősíteni  a fiatal generációk körében, mivel a fiatalok még a jól működő családi vállalkozást sem kívánják általában átvenni szüleiktől. 

Annak érdekében pedig, hogy a fiatal vállalkozók megrendelésekhez is jussanak, a FIVOSZ elindítja beszállítói programját. Ennek keretében több vállalkozással is együttműködik, például a Videoton Zrt.-vel, a Signal Biztosító Zrt.-vel, valamint a Tesco Global Áruházak Zrt.-vel.

Emelkedett a FIVOSZ tagjainak száma

A FIVOSZ-nak jelenleg több mint 800 tagja van – mondta a szervezet elnöke. Hozzátette, hogy tagjaik száma az utóbbi időben jelentősen emelkedett. A FIVOSZ-tagok összbevétele ez év végére a becslések szerint eléri majd a 60 milliárd forintot.

Ismert, az Egyszerű Állam Program keretében eddig 29 intézkedést hajtottak végre, amelyek közel 100 milliárd forinttal mérsékelték a vállalkozások adminisztratív költségeit – ezt még szeptember végén ismertették a Nemzetgazdasági Minisztérium képviselői egy rendezvényen.

Csaknem 300 milliárd maradt a vállalkozásoknál

A 10 százalékos kedvezményes kulcs kiterjesztésének és az adókedvezmények megugrásának köszönhetően egyébként 270 milliárd forint maradt a vállalkozásoknál tavaly. Az adóhatóság adatai szerint az átlagos személyijövedelemadó-teher 2011-ben átlagosan 13,7 százalék volt, 2,5 százalékponttal alacsonyabb az előző évinél.

Orbán Viktor miniszterelnök augusztus végén Kőszegen, a Tranzit – Fesztivál a határon elnevezésű közéleti rendezvényen közölte, hogy a személyi jövedelemadót és a társasági nyereségadót is tovább szeretné csökkenteni. A Századvég Gazdaságkutató szakértője úgy reagált: összességében jó irány a személyi jövedelemadó és a társasági nyereségadó csökkentése, de fontos az intézkedés finanszírozási oldala is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.