A lengyelországi tychyi Fiat-gyárban dolgozók harmada hamarosan az utcára kerülhet. A vállalat és a dolgozókat képviselő szakszervezet januárig egyeztet az elbocsátásokról.
„Idén 350 ezer autót gyártunk, jövőre pedig kevesebb mint 300 ezret, úgyhogy számításaink szerint 1500 dolgozótól kell megválnunk. Ez természetesen fájdalmas szám, de a döntés elkerülhetetlen volt” – nyilatkozta Boguslaw Cieslar, a Fiat lengyelországi szóvivője.
A lengyel üzem futószalagjairól 2009-ben még 600 ezer kocsi került le, vagyis négy év alatt a felére zuhant a termelés. A gazdasági válság miatt az utóbbi egy évben 10 százalékkal esett vissza az új autók iránti kereslet az Európai Unióban, az európai gyártókat ráadásul egyre jobban kiszorítják a piacról a versenyképesebb ázsiai cégek.
„Az összes autóipari szereplővel tárgyalunk a héten. A kormány segíti a szektort a további befektetésekben. Ez globális ügy, és különösen súlyos itt Európában. Az autógyártás és az eladások rekordalacsony szinten vannak” – fogalmazott Janusz Piechocinski gazdasági miniszter.
Lengyelországban más szektorokban is csökken a foglalkoztatottak száma, a munkaképes lakosságnak immár 12,9 százaléka állástalan. Egy hónapja ez az arány még több tized százalékkal kisebb volt.
A Porsche és a BMW szárnyal
A Porsche viszont rekordszámú autót adott el idén: 11 hónap alatt majdnem 130 ezret értékesítettek, ami tíz százalékkal több, mint tavaly egész évben. Kínában és az Egyesült-Államokban például novemberben 70 százalékkal többet adtak el, mint egy évvel korábban. Nemrég a BMW is bejelentette, hogy nyereségesek lesznek idén.
Öngyilkos lett egy férfi a bergamói reptéren + videó
