Októberben 5,3 százalékkal adtak el több gépkocsit, mint egy évvel korábban, míg szeptemberben 1,8 százalékos volt a visszaesés a 2011. szeptemberi adatokhoz képest. Ezt a japán autók iránti kereslet csökkenésével magyarázták. A kínai–japán területi vita miatti kínai tiltakozáshullám részeként korábban japán autókat rongáltak meg Kína-szerte, s bojkottálták vásárlásukat.
Novemberben több mint 36 százalékkal esett vissza a japán márkák eladása, októberben 59,4 százalékkal, szeptemberben pedig csaknem 41 százalékkal volt alacsonyabb az értékesítésük az előző év azonos időszakához képest. A kínai autógyártók szövetségének statisztikája szerint az év első 11 hónapjában 17 millió 500 ezer autó kelt el, ami 4 százalékos növekedésnek felel meg éves bázison. A szakemberek úgy vélik, a gyártás és az eladások száma 19 millió felett lesz, de 20 millió alatt marad az idén. 2011-ben 18 millió 510 ezer autó kelt el a belföldi piacon.
Kínában nem csupán a kocsik iránt hatalmas a kereslet. A szakértők által vártnál nagyobb ütemben bővült az ipari termelés és a kiskereskedelmi forgalom novemberben éves szinten az ázsiai ország statisztikai hivatalának vasárnap közölt adatai szerint.
Nincs új a nap alatt: Von der Leyen nem vállalja a felelősséget
