Január második felében megnyitják a forgalom előtt az M3-as autópálya újabb Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszát Nyíregyháza és Őr között – jelentette be Czomba Sándor, foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár pénteken sajtótájékoztatón Vásárosnaményban. Az államtitkár, aki a beregi térség Fidesz–KDNP-s országgyűlési képviselője, elmondta: a Nyíregyháza és Őr közötti sztrádaszakasz gyakorlatilag már elkészült, Nyíregyháza és Nagykálló között van még egy 200 méternyi útrész, amelyen munkálatok folynak.
Nyári útfelújítások
– Budapest és Záhony közötti 4-es számú főút teljes Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszát korszerűsítették.
– Átadták a 86-os főút összesen 27 kilométernyi felújított, 11,5 tonnás terhelésre alkalmassá tett zalai szakaszát.
– Az év végére elkészül 27 kilométer hosszúságban a 76-os főút szélesítése és burkolatmegerősítése, ami szinte gyorsforgalmiút-minőségű csatlakozást tesz lehetővé az M7-es autópályához.
Kiemelte, hogy az építkezés befejezése után, január második felében adják át az M3-as új szakaszát, amely a szabolcsi megyeszékhelytől a Mátészalka közelében lévő Őr községig vezet, egészen a 49-es számú főútig, amely a Csengersima–Pete közötti magyar–román határállomást csatlakoztatja a sztrádához.
32 milliárd forintból épült
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója arról tájékoztatott, hogy a Nyíregyháza–Őr közötti, 34 kilométer hosszú, 2×2 sávos, plusz leállósávos autópálya-szakasz 32 milliárd forintból épült. Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló beruházáshoz 85 százalékos európai uniós támogatást kapott Magyarország.
A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr–Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére is megjelent már október elején a közbeszerzési kiírás, s beérkeztek a kivitelezői ajánlatok. Őr után, Vásárosnaményig 11 kilométer hosszon szintén 2×2 sávos, leállósávval rendelkező sztrádarész épül, s hozzá hat közlekedési műtárgy létesül. A gyorsforgalmi úton óránként 130 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a járművek. A beruházás befejezésének tervezett határideje: 2014 vége – közölte Loppert Dániel. Az Őr–Vásárosnamény közötti sztrádaszakasz is az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedési Operatív Program (Közop) részeként valósul majd meg, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásában.
Beruházásokat remélnek
Czomba Sándor hozzáfűzte: jelentős befektetéseket, beruházásokat remélnek attól, hogy a sztráda eléri a beregi tájegységet, s a térséget bekapcsolja majd az európai gyorsforgalmiút-hálózatba.
Az államtitkár újságírói kérdésre válaszolva azt mondta, hogy az M3-as autópálya Vásárosnamény utáni, az ukrán határig való majdani kiépítése attól függ, hogy Ukrajna hogyan halad gyorsforgalmi úthálózatának kialakításával, s mikor éri el az ottani sztráda a határszakaszt.
Megnyílt az új Tisza-híd
Megnyitották a forgalom előtt a vásárosnaményi új Tisza-hidat. A létesítmény – amely 4,2 milliárd forintos beruházással épült, 100 százalékig hazai forrásból – a Nyíregyháza–Beregszász közötti 41-es számú főút forgalmának átkelését biztosítja a folyó felett a barabás–mezőkaszonyi, beregsurány–asztélyi és a lónya–haranglábi magyar–ukrán határállomás irányában. Czomba Sándor kiemelte, hogy a híd megnyitásával jelentős mértékben javul a Tiszán túli 19 beregi település megközelíthetősége.
1200 kilométer közút újul meg
Több mint 1200 kilométernyi négy és öt számjegyű közút újul meg 2014 végéig az Új Széchenyi Terv keretében. A kormány 25 milliárd forintot átcsoportosított erre a célra az ÚSZT-n belül, így 104 milliárd forint áll rendelkezésre a program végrehajtásához.