Hosszabb lesz az M3-as

Hamarosan megnyitják a forgalom előtt az M3-as autópálya újabb Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszát.

WA
2012. 12. 21. 15:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január második felében megnyitják a forgalom előtt az M3-as autópálya újabb Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszát Nyíregyháza és Őr között – jelentette be Czomba Sándor, foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár pénteken sajtótájékoztatón Vásárosnaményban. Az államtitkár, aki a beregi térség Fidesz–KDNP-s országgyűlési képviselője, elmondta: a Nyíregyháza és Őr közötti sztrádaszakasz gyakorlatilag már elkészült, Nyíregyháza és Nagykálló között van még egy 200 méternyi útrész, amelyen munkálatok folynak.

Nyári útfelújítások

– Budapest és Záhony közötti 4-es számú főút teljes Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszát korszerűsítették.

– Átadták a 86-os főút összesen 27 kilométernyi felújított, 11,5 tonnás terhelésre alkalmassá tett zalai szakaszát.

– Az év végére elkészül 27 kilométer hosszúságban a 76-os főút szélesítése és burkolatmegerősítése, ami szinte gyorsforgalmiút-minőségű csatlakozást tesz lehetővé az M7-es autópályához.

Kiemelte, hogy az építkezés befejezése után, január második felében adják át az M3-as új szakaszát, amely a szabolcsi megyeszékhelytől a Mátészalka közelében lévő Őr községig vezet, egészen a 49-es számú főútig, amely a Csengersima–Pete közötti magyar–román határállomást csatlakoztatja a sztrádához.

32 milliárd forintból épült

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója arról tájékoztatott, hogy a Nyíregyháza–Őr közötti, 34 kilométer hosszú, 2×2 sávos, plusz leállósávos autópálya-szakasz 32 milliárd forintból épült. Az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló beruházáshoz 85 százalékos európai uniós támogatást kapott Magyarország.

A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr–Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére is megjelent már október elején a közbeszerzési kiírás, s beérkeztek a kivitelezői ajánlatok. Őr után, Vásárosnaményig 11 kilométer hosszon szintén 2×2 sávos, leállósávval rendelkező sztrádarész épül, s hozzá hat közlekedési műtárgy létesül. A gyorsforgalmi úton óránként 130 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a járművek. A beruházás befejezésének tervezett határideje: 2014 vége – közölte Loppert Dániel. Az Őr–Vásárosnamény közötti sztrádaszakasz is az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedési Operatív Program (Közop) részeként valósul majd meg, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásában.

Beruházásokat remélnek

Czomba Sándor hozzáfűzte: jelentős befektetéseket, beruházásokat remélnek attól, hogy a sztráda eléri a beregi tájegységet, s a térséget bekapcsolja majd az európai gyorsforgalmiút-hálózatba.

Az államtitkár újságírói kérdésre válaszolva azt mondta, hogy az M3-as autópálya Vásárosnamény utáni, az ukrán határig való majdani kiépítése attól függ, hogy Ukrajna hogyan halad gyorsforgalmi úthálózatának kialakításával, s mikor éri el az ottani sztráda a határszakaszt.

Megnyílt az új Tisza-híd

Megnyitották a forgalom előtt a vásárosnaményi új Tisza-hidat. A létesítmény – amely 4,2 milliárd forintos beruházással épült, 100 százalékig hazai forrásból – a Nyíregyháza–Beregszász közötti 41-es számú főút forgalmának átkelését biztosítja a folyó felett a barabás–mezőkaszonyi, beregsurány–asztélyi és a lónya–haranglábi magyar–ukrán határállomás irányában. Czomba Sándor kiemelte, hogy a híd megnyitásával jelentős mértékben javul a Tiszán túli 19 beregi település megközelíthetősége.

1200 kilométer közút újul meg

Több mint 1200 kilométernyi négy és öt számjegyű közút újul meg 2014 végéig az Új Széchenyi Terv keretében. A kormány 25 milliárd forintot átcsoportosított erre a célra az ÚSZT-n belül, így 104 milliárd forint áll rendelkezésre a program végrehajtásához.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.