Megérkeztek a magyar szarvasmarhák Azerbajdzsánba

December 5-én megérkezett a Hunland Trade Kft. első, szarvasmarhát szállító kamionja Azerbajdzsánba.

2012. 12. 18. 11:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Varga Éva tájékoztatásában idézte Szijjártó Péter szavait, aki elmondta, Magyarország stratégiai partnerének tekinti Azerbajdzsánt. „Az elmúlt időszakban jelentős lépések történtek a gazdasági együttműködés terén, amelynek egyik sikerágazata lehet a mezőgazdasági együttműködés szorosabbá válása, ugyanis a magyar mezőgazdasági termékek és technológiák iránt komoly kereslet jelentkezik Azerbajdzsán részéről” – fogalmazott a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára. Az előzetes megállapodások, folyamatban lévő tárgyalások és az eddigi tapasztalatok alapján a Magyarországról Azerbajdzsánba történő szarvasmarha-szállítások száma 2013-ban dinamikusan fog emelkedni – közölte.

 

December elején már megnyílt Bakuban a Széchenyi Bank szerepvállalásával az első magyar kereskedőház. A kormánynak az intézménnyel az a célja, hogy a magas növekedést produkáló keleti gazdaságok piacain segítse azokat a magyar kis- és középvállalkozásokat, amelyek versenyképes termékekkel és szolgáltatásokkal tudnak megjelenni a külpiacokon – mondta Szijjártó. Az államtitkár korábban a keleti nyitás stratégiájával összefüggésben azt mondta, meghatározó pillért jelent az együttműködés a kaukázusi köztársaságokkal. Kifejtette: Azerbajdzsánnal tartunk a legelőbbre, konkrét területeken folynak komoly egyeztetések. Kazahsztánnal a kis- és középvállalkozások támogatására hivatott alapról folynak egyeztetések, Grúziában pedig a parlamenti választások után a gazdasági vegyes bizottság felállítását kezdték el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.