A Bisnode-csoporthoz tartozó nemzetközi cégminősítő elemzése szerint általában a kisebb és nagyobb vállalkozások hasonló arányban szerepelnek az egyes bankok és takarékszövetkezetek ügyfélkörében, azonban néhány pénzintézet jelentősen eltér az átlagtól ügyfélméret alapján. A felmérés szerint a Citibank közel 8400 vállalati ügyfele az átlagnál nagyobb mértékben kerül ki a több főt foglalkoztató, nagyobb cégekből. Az AXA Bankra és a Magnet Bankra jellemzőek a kis ügyfelek és a bejelentett foglalkoztatotti létszám nélkül tevékenykedő betéti társaságok.
A vállalati ügyfeleket vizsgálva a felmérés megállapította, hogy az OTP részesedése minden régióban 12 és 18 százalék között mozog, de nem minden területen piacvezető. A K&H a Dél-Alföldön és a Közép-Dunántúlon megelőzi a legnagyobb magyar bankot 16 százalékos számlavezetés-részesedésével. Az Erstének jelentős a részesedése az Észak-Alföldön, a Volksbank pedig még Közép-Magyarországhoz képest is nagyobb arányban van jelen a Nyugat-Dunántúlon 4 százalékos részesedésével. A bankok vállalati portfólióját vizsgálva az elemzés megállapította, hogy a 15 legnagyobb vállalati ügyfélszámmal rendelkező pénzintézet közül az AXA Bank és a Pátria Takarék rendelkezik átlagosan a legkisebb kockázatú ügyfelekkel, míg a Volksbank és az FHB ügyfelei a 15-ös toplistán a legkockázatosabbak.
Az ezer vállalati ügyfél feletti pénzintézeteket vizsgálva nagyrészt takarékszövetkezeteket találtak az elemzők a legkevésbé kockázatos ügyfélportfólióval rendelkező pénzintézetek között. A legkisebb kockázatú ügyfelekkel a Savaria takarékszövetkezet dicsekedhet, míg a 15 legnagyobb pénzintézet közül csupán az AXA Bank és az OTP szerepel az ezer céges ügyfél feletti legkisebb kockázatú ügyfélkörű pénzintézetek tízes listáján – közölte a Dun & Bradstreet Hungária Kft.