Sztrájkra készülnek a mozdonyvezetők

A Mozdonyvezetők Szakszervezetének (MOSZ) szerdai küldöttközgyűlése munkabeszüntetésről döntött: a kétórás sztrájkot 2013. január 24-ére hirdette meg.

WA
2012. 12. 06. 11:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MOSZ közleményében azzal indokolta döntését, hogy a munkáltató elutasította a kollektív munkaügyi vitára tett kezdeményezését a munkakörülmények javításáról.

A szakszervezet csütörtökön elkezdte a sztrájktámogató aláírások gyűjtését a mozdonyvezetők között. A szakszervezet a követelések jogszerűségének megállapítását előzetesen megkéri a bíróságtól, és továbbra is kész a tárgyalásokra – közölte a MOSZ.

A szakszervezet honlapján található sztrájkfelhívás szerint a MOSZ idén augusztusban felmérést készített a mozdonyvezetők munkavégzési körülményeiről és a járművek közlekedésbiztonsági állapotáról. A 24 órás felmérés eredményeit feldolgozták, és november 15-én kollektív munkaügyi vitát kezdeményeztek a MÁV-Trakció vezetésénél. A munkáltató elzárkózott a munkaügyi vita lefolytatása, illetve az egyeztető bizottság felállítása elől.

A MOSZ november 21-én megalakította a sztrájkbizottságot, és november 26-án ismét kérte a cégvezetést, hogy a kollektív munkaügyi vitát folytassa le, de válasz erre a levélre nem érkezett – közölte a szakszervezet.

Követelések

A MOSZ öt pontban foglalta össze követeléseit. Kérik, hogy a MÁV-Trakció lássa el klímaberendezéssel a saját és az általa üzemeltetett járművek vezetőállását, hogy a mozdonyvezetők ne kapjanak hőgutát a nyári tartós kánikulában. Kérik, hogy a vezetőállásokat védjék az egészségre káros erős huzattól, illetve azt, hogy a vasúttársaság lássa el megfelelő minőségű járművezetői székkel valamennyi saját és általa üzemeltetett járművet, így biztosítva a mozdonyvezetők egész testére ható káros rezgések elleni védelmet.

A szakszervezeti követelések között szerepel, hogy a munkáltató ne alkalmazza a sorozatos és egymást követő késő esti–kora hajnali kezdési vagy végzési munkaidő-beosztásokat. A vasúttársaság emellett biztosítsa a jelentkezési helyeken a jogszabályokban, a Nemzeti Közlekedési Hatóság által jóváhagyott vállalati utasításban, és az egyéb rendelkezésekben rögzített feltételeket – tette közzé a MOSZ.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.