A MOSZ közleményében azzal indokolta döntését, hogy a munkáltató elutasította a kollektív munkaügyi vitára tett kezdeményezését a munkakörülmények javításáról.
A szakszervezet csütörtökön elkezdte a sztrájktámogató aláírások gyűjtését a mozdonyvezetők között. A szakszervezet a követelések jogszerűségének megállapítását előzetesen megkéri a bíróságtól, és továbbra is kész a tárgyalásokra – közölte a MOSZ.
A szakszervezet honlapján található sztrájkfelhívás szerint a MOSZ idén augusztusban felmérést készített a mozdonyvezetők munkavégzési körülményeiről és a járművek közlekedésbiztonsági állapotáról. A 24 órás felmérés eredményeit feldolgozták, és november 15-én kollektív munkaügyi vitát kezdeményeztek a MÁV-Trakció vezetésénél. A munkáltató elzárkózott a munkaügyi vita lefolytatása, illetve az egyeztető bizottság felállítása elől.
A MOSZ november 21-én megalakította a sztrájkbizottságot, és november 26-án ismét kérte a cégvezetést, hogy a kollektív munkaügyi vitát folytassa le, de válasz erre a levélre nem érkezett – közölte a szakszervezet.
Követelések
A MOSZ öt pontban foglalta össze követeléseit. Kérik, hogy a MÁV-Trakció lássa el klímaberendezéssel a saját és az általa üzemeltetett járművek vezetőállását, hogy a mozdonyvezetők ne kapjanak hőgutát a nyári tartós kánikulában. Kérik, hogy a vezetőállásokat védjék az egészségre káros erős huzattól, illetve azt, hogy a vasúttársaság lássa el megfelelő minőségű járművezetői székkel valamennyi saját és általa üzemeltetett járművet, így biztosítva a mozdonyvezetők egész testére ható káros rezgések elleni védelmet.
A szakszervezeti követelések között szerepel, hogy a munkáltató ne alkalmazza a sorozatos és egymást követő késő esti–kora hajnali kezdési vagy végzési munkaidő-beosztásokat. A vasúttársaság emellett biztosítsa a jelentkezési helyeken a jogszabályokban, a Nemzeti Közlekedési Hatóság által jóváhagyott vállalati utasításban, és az egyéb rendelkezésekben rögzített feltételeket – tette közzé a MOSZ.