Az erről szóló miniszteri rendelet a Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg hétfőn. A Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter által jegyzett, a villamos energia egyetemes szolgáltatás árképzéséről szóló rendelet kiegészítése szerint: „az egyetemes szolgáltató által alkalmazandó díjak változása esetén az egyetemes szolgáltató köteles az új díjak megállapítását követő időszakra előzetesen kibocsátott számlákat az új díjak megállapítását követő 30 napon belül helyesbíteni az új díjak alkalmazásával”.
Németh Szilárd, a január 1-jétől hatályos tízszázalékos gáz-, villamosenergia- és távhőárcsökkentést ellenőrző fideszes munkacsoport vezetője múlt szombati sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az elmúlt napokban 100-110 megkeresést kaptak, ezek 90 százaléka az Elmű számlázási gyakorlata ellen emelt kifogást. Németh Szilárd tájékoztatása szerint többen szóvá tették, hogy a társaság három hónapra előre kiküldte tavalyi áron kiszámított számláit, illetve sokak szerint az Elmű telefonos rendszere nem engedi bediktálni az új óraállásokat.
A felvetett problémákra reagálva az Elmű-Émász társaságcsoport az MTI-hez eljuttatott közleményében kifejtette: valóban voltak olyanok ügyfelek, akik jelezték, hogy mérőóraállásukat az Elmű telefonos rendszere nem fogadja el. A cég egyúttal magától értetődőnek nevezte, hogy január 1-je óta az új árak szerint számláznak, jelezve, hogy a januárban érkező, de még a decemberi fogyasztást tartalmazó számla természetesen a régi árat tartalmazza. A korábban megküldött, februárra, márciusra vonatkozó számlákat nem kell befizetni, azok helyett új példány készül – közölte az Elmű-Émász, hozzátéve, hogy ha valaki ezeket a számlákat befizette, és nem tesz semmit, a többletet jóváírják, de az ügyfélszolgálaton kérheti a különbség visszautalását is.
Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője korábban, a Hír TV Versus című műsorában arról beszélt, hogy a kormány az árak alakulását a rezsi más elemeinél is vizsgálja, és ezzel együtt fogyasztóvédelmi intézkedéseket is hoznak. Elmondta azt is, hogy az előre kiküldött számlák helyett például újakat kell kiküldeni a csökkentett árakkal. A szolgáltatók esetleges trükközése ellen úgy védekeznek, hogy összegyűjtenek minden panaszt, kontaktusban lesznek a családokkal, fogyasztóvédelmi szervezetekkel – mondta Rogán.