A Boeing behúzta a féket

Egyelőre nem teljesíti a Boeing a 787-es típusú Dreamlinerekkel kapcsolatos megrendeléseket – közölte helyi idő szerint péntek este az amerikai repülőgépgyártó cég szóvivője. A 787-es a Boeing legújabb, egyben technológiailag legfejlettebbnek tartott típusa, amely nemrég került forgalomba.

LR
2013. 01. 19. 16:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gépekkel kapcsolatban azonban az elmúlt egy hétben több meghibásodást jeleztek az Egyesült Államokban és Japánban, ahol szerdán egy Dreamliner kényszerleszállást hajtott végre. A távol-keleti országban ezt követően elrendelték, hogy a Dreamlinerek további döntésig nem szállhatnak fel. Nem sokkal később hasonló intézkedéseket léptettek életbe Indiában, majd Chilében is.

Csütörtökön pedig az amerikai légi közlekedési hatóság döntött úgy, hogy a Dreamlinerek egyelőre nem repülhetnek az Egyesült Államokban, miután fennáll az újabb meghibásodások veszélye. A gyár szóvivője nyilatkozatában közölte, hogy a Dreamlinerek kiszállítását ugyan leállították, a gyártás azonban folytatódik. A szállításokat csak akkor újítják fel, ha a helyi légi közlekedési hatóság ismét megadja a repülési engedélyt – tette hozzá. Az amerikai gyár korábban azt közölte: meggyőződése, hogy a Dreamliner a történtek ellenére biztonságos és megbízható, ugyanakkor hozzátette: kész együttműködni a hatóságokkal a hibák okainak feltárásában. A 787-es típusból eddig világszerte 50 darabot szállítottak le, a gépek fő piaca Japán, ahol az All Nippon Airways 17, a Japan Airlines hét darabot üzemeltet. Az Egyesült Államokban egyelőre csak a United Airlines üzemeltet 787-est, mégpedig hatot. Ami a meghibásodásokat illeti, Bostonban elektromos tűz ütött ki az egyik gépen, másnap ugyanott, ugyanannak a légitársaságnak egy másik Boeing 787-esénél észleltek üzemanyag-szivárgást.

Pénteken Japánban az ANA egyik ilyen típusú repülőjének egyik generátoránál olajszivárgást vettek észre, egy másik esetében pedig a pilótafülke szélvédője repedt meg. A Boeinghez eddig 800 megrendelés érkezett a 207 millió dollárba kerülő, döntően szénszálas műanyagból készült gépre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.