A Boeing behúzta a féket

Egyelőre nem teljesíti a Boeing a 787-es típusú Dreamlinerekkel kapcsolatos megrendeléseket – közölte helyi idő szerint péntek este az amerikai repülőgépgyártó cég szóvivője. A 787-es a Boeing legújabb, egyben technológiailag legfejlettebbnek tartott típusa, amely nemrég került forgalomba.

LR
2013. 01. 19. 16:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gépekkel kapcsolatban azonban az elmúlt egy hétben több meghibásodást jeleztek az Egyesült Államokban és Japánban, ahol szerdán egy Dreamliner kényszerleszállást hajtott végre. A távol-keleti országban ezt követően elrendelték, hogy a Dreamlinerek további döntésig nem szállhatnak fel. Nem sokkal később hasonló intézkedéseket léptettek életbe Indiában, majd Chilében is.

Csütörtökön pedig az amerikai légi közlekedési hatóság döntött úgy, hogy a Dreamlinerek egyelőre nem repülhetnek az Egyesült Államokban, miután fennáll az újabb meghibásodások veszélye. A gyár szóvivője nyilatkozatában közölte, hogy a Dreamlinerek kiszállítását ugyan leállították, a gyártás azonban folytatódik. A szállításokat csak akkor újítják fel, ha a helyi légi közlekedési hatóság ismét megadja a repülési engedélyt – tette hozzá. Az amerikai gyár korábban azt közölte: meggyőződése, hogy a Dreamliner a történtek ellenére biztonságos és megbízható, ugyanakkor hozzátette: kész együttműködni a hatóságokkal a hibák okainak feltárásában. A 787-es típusból eddig világszerte 50 darabot szállítottak le, a gépek fő piaca Japán, ahol az All Nippon Airways 17, a Japan Airlines hét darabot üzemeltet. Az Egyesült Államokban egyelőre csak a United Airlines üzemeltet 787-est, mégpedig hatot. Ami a meghibásodásokat illeti, Bostonban elektromos tűz ütött ki az egyik gépen, másnap ugyanott, ugyanannak a légitársaságnak egy másik Boeing 787-esénél észleltek üzemanyag-szivárgást.

Pénteken Japánban az ANA egyik ilyen típusú repülőjének egyik generátoránál olajszivárgást vettek észre, egy másik esetében pedig a pilótafülke szélvédője repedt meg. A Boeinghez eddig 800 megrendelés érkezett a 207 millió dollárba kerülő, döntően szénszálas műanyagból készült gépre.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.