A számítástechnikai cikkeket és alkatrészeket forgalmazó amerikai vállalat terjeszkedését a páneurópai térségben támogatni hivatott budapesti központ a tervek szerint az idén tavasszal nyílik meg a Corvin sétányon. Az alkalmazottak száma az év végéig várhatóan eléri a kétszázat. A szolgáltatóközpont back-office és adminisztratív feladatok ellátásával támogatja majd a Systemax európai terjeszkedését, egyúttal a Systemax kelet-közép-európai értékesítési és marketing tevékenységének is helyszínt biztosít. A projekt a Systemax és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal együttműködése eredményeként valósult meg.
Pim Dale, a Systemax Európai Technológia Csoportjának vezérigazgatója a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: Budapest ideális helyszín bővülő európai tevékenységük támogatására, különösen, mert a magyar piacon nagyon jól képzett a munkaerő. Számos tényezőt kellett mérlegelniük, és ebben az egyik legfontosabb a munkaerő nyelvtudása volt – mondta el. „Két-három idegen nyelven beszélő szakembereket is találtunk, ami Európában meglehetősen ritka – mutatott rá. – A térség összes országát megvizsgáltuk, és Budapest földrajzi elhelyezkedését találtuk a legmegfelelőbbnek arra, hogy kelet-közép-európai tevékenységünk központjaként szolgáljon. Budapest kiváló infrastruktúrával rendelkezik, emellett befogadó üzleti környezetet is kínál” – fogalmazott Pim Dale.
Faragó Péter, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal alelnöke ismertette: a HITA 2012 elejétől projektmenedzserként nyújtott támogatást a Systemax vállalatnak beruházási tervei megvalósításában. Tájékoztatása szerint Budapesten a kedvező infrastruktúrának és üzleti környezetnek köszönhetően már hetven nemzetközi szolgáltató központ működik, amelyek együttesen több mint 30 ezer, főként magasan képzett fiatal munkavállalót alkalmaznak.
A sajtótájékoztatóra kiadott közlemény szerint a Systemax EMEA Technológiai Csoportjának árbevétele 2011-ben meghaladta az 1,1 milliárd dollárt. A cég többcsatornás értékesítési platformján keresztül lakossági ügyfeleket, cégeket, állami szervezeteket és mikrovállalkozásokat egyaránt kiszolgál. A termékek és szolgáltatások forgalmazása többek közt webáruházak (online sales platformok) és a célpiacokon működő, az adott piacnak megfelelő nyelven elérhető telefonközpontokon (call center) keresztül, MISCO és WStore márkanév alatt történik. A társaság több százezer számítástechnikai márkaterméket is forgalmaz a legnagyobb gyártóktól.