„Az AeroSvit fizetéseinek elmaradása korábban már több, főként oroszországi repülőteret is hasonló intézkedésre kényszerített” – írja a kijevi repülőtér üzemeltetőjének a közleménye.
Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója közölte: az AeroSvit a Budapest Airportnál is előre fizetett a szolgáltatásokért – leszállási illeték, üzemanyag stb. –, így nincs a budapesti repülőtérrel szemben fennálló tartozása.
Ha nem változik a helyzet Kijevben, úgy várhatóan az AeroSvit esti budapesti VV 201-es járatát is törölhetik, amely pénteken 20 óra 50 perckor érkezne Budapestre, illetve szombaton 8 óra 40 perckor repülne vissza VV 202 járatszámmal – tette hozzá. Hardy Mihály emlékeztetett arra, hogy Budapest és Kijev között eddig az AeroSvit és 2012 decembere óta a Wizz Air repül. A kommunikációs igazgató azt tanácsolta, hogy az AeroSvit járatára jeggyel rendelkező utasok a légitársaságnál érdeklődjenek az indulásról.
Tartozásai miatt az AeroSvit 2012 novemberétől előre fizetett a kijevi Boryspil repülőtér szolgáltatásaiért, az elkövetkező néhány napra azonban nem teljesítette fizetési kötelezettségeit, ezért a repülőtér felfüggesztette szolgáltatásait.
Az illetékes kijevi bíróság az AeroSvit kérelmére 2012. december 29-én indította el a csődeljárást a légitársaság ellen. A bíróság csődgondnokot jelölt ki a légitársaság aktíváinak kezelésére. A légitársaságnak 2012. december 27-én 4,27 milliárd hrivnya (118 milliárd forint) adóssága volt. Könyveinek 2012. szeptember 30-i állása szerint aktíváinak összértéke pedig 1,467 milliárd hrivnya.
A kijevi Boryspil International Airport az egyetlen nemzetközi légikikötő Ukrajnában, és az ország légi utasforgalmának 65 százalékát bonyolítja. Az AeroSvit 1994-ben alakult meg, központja a kijevi Boryspil International Airport. A légitársaság járathálózata 34 ország 80 célállomására terjed ki.