A három autógyár elsősorban annak köszönheti a jó eredményeket, hogy a válság ellenére töretlen a kereslet a luxuskocsik iránt – elsősorban Észak-Amerikában és Ázsiában. Bár többé-kevésbé ők is érzik az euróövezeti országok fogyasztóinak elbizonytalanodását, ez sok más európai autógyártóval ellentétben egyelőre nem hagyott komoly nyomokat üzletmenetükben.
A listát változatlanul a BMW vezeti: a müncheni cégcsoport tavaly 1,845 millió BMW-t, Minit és Rolls-Royce-ot adott el világszerte, 11 százalékkal többet az akkor ugyancsak rekordnak számító 2011. évinél.
Az eladott darabszámot tekintve a második helyen álló Audi már kilenc hónap elteltével elérte az egymilliós határt, és az év végéig tovább növelte forgalmát: a Volkswagenhez tartozó cég az év egészében 11,7 százalékkal növelte eladásait 1,455 millió darabra.
Ezzel elhúzott a Daimler mellett, amely a Mercedes–Benz, Smart, AMG és Maybach márkákból összese 1,42 milliót adott el 2012-ben, közel 5 százalékkal többet, mint 2011-ben.
Ennél látványosabb kezezés nincsen, mégsem járt érte büntető a döntőben + videó
