Csúcsformában az autógyártás krémje

Minden eddiginél több kocsit adott el tavaly a németországi autógyártás három prémium márkája, a BMW, az Audi, valamint a Daimler, és az idén is újabb rekordra számítanak.

NT
2013. 01. 10. 20:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A három autógyár elsősorban annak köszönheti a jó eredményeket, hogy a válság ellenére töretlen a kereslet a luxuskocsik iránt – elsősorban Észak-Amerikában és Ázsiában. Bár többé-kevésbé ők is érzik az euróövezeti országok fogyasztóinak elbizonytalanodását, ez sok más európai autógyártóval ellentétben egyelőre nem hagyott komoly nyomokat üzletmenetükben.

A listát változatlanul a BMW vezeti: a müncheni cégcsoport tavaly 1,845 millió BMW-t, Minit és Rolls-Royce-ot adott el világszerte, 11 százalékkal többet az akkor ugyancsak rekordnak számító 2011. évinél.

Az eladott darabszámot tekintve a második helyen álló Audi már kilenc hónap elteltével elérte az egymilliós határt, és az év végéig tovább növelte forgalmát: a Volkswagenhez tartozó cég az év egészében 11,7 százalékkal növelte eladásait 1,455 millió darabra.

Ezzel elhúzott a Daimler mellett, amely a Mercedes–Benz, Smart, AMG és Maybach márkákból összese 1,42 milliót adott el 2012-ben, közel 5 százalékkal többet, mint 2011-ben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.