Csúszásban a repülőtér átadása

Várhatóan negyedszer is módosítani kell az új berlini repülőtér átadásának dátumát, a forgalom legkorábban 2014-ben indulhat el hétfői német sajtóbeszámolók szerint.

WA
2013. 01. 07. 13:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csúszást súlyos kivitelezési hibák okozzák. A 280 ezer négyzetméteres terminálon a legnagyobb gondok a tűzvédelmi rendszerrel adódtak, a több mint 10 ezer füstérzékelő berendezésből és füstelvezető csövek kilométeres hosszúságú hálózatából álló rendszert újra kell tervezni és át kell építeni, amivel a beszámolók szerint várhatóan nem végeznek a tervezett határidőre, 2013. október végére. A beszámolókat egyelőre nem erősítették meg hivatalosan.

A Willy Brandt nemzetközi repülőtér (BER) a volt NDK területén végzett eddigi legnagyobb szabású beruházás. A csaknem 2000 futballpályányi területet elfoglaló repülőtér az észak-európai térség legnagyobb légi közlekedési csomópontja lesz. A repülőteret 4,4 milliárd eurós ráfordítással építő állami társaság várhatóan módosításra szoruló ütemterve szerint a német fővárosban jelenleg működő két nemzetközi repülőtér – Tegel és Schönefeld – 2013. október 26-án fogad és indít utoljára járatokat, egy nappal később pedig az új repülőtéren folytatódik a forgalom.

Megduplázódtak a költségek

A repülőteret 2006-ban kezdték építeni, a forgalom megindítását pedig eredetileg 2011-re tervezték. Sorozatos tervezési és kivitelezési problémák miatt az átadás dátumát már háromszor módosították, és a költségek csaknem megduplázódtak az első tervekben szereplő 2,4 milliárd euróhoz képest.

Berlinben a város gyorsan növekvő turisztikai népszerűsége miatt sürgősen szükséges a repülőtéri kapacitás bővítése. A személyforgalom az utóbbi nyolc év alatt megduplázódott, csak tavaly egymillióval nőtt. A két berlini nemzetközi repülőtéren így 2012-ben összesen 25 millió utas fordult meg, ami minden korábbinál nagyobb szám. A repülőterek súlyosan túlterheltek, Tegelen például tavaly 17 milliós utasforgalmat bonyolítottak le, pedig a hetvenes években épült légikikötőt évi 8 millió utas fogadására tervezték.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.