Eltűntek a piacról a fiatalabb használt kocsik

20 ezerről alig 9 ezerre esett a háromévesnél fiatalabb használt autók száma 2012-ben – közölte az egyik legnagyobb online autós szakportál.

NT
2013. 01. 30. 9:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elemzés szerint 2008-ig évi 160-180 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 2009-ben 60 ezerre zuhant. A mélypontot a 2010-es év jelentette, amikor 43 ezer új autót adtak el, de a forgalom azóta sem emelkedett vissza a válság előtti harmadára sem.

A gazdasági körülmények miatt mind a magánszemélyek, mind a flottákat üzemeltető cégek igyekeznek kitolni az autók cseréjét, amelyek így 4-5 éves koruk előtt egyre ritkábban jelennek meg a kínálatban – idézi a közlemény Szemes Árpádot, a Használtautó.hu ügyvezetőjét.

Az újszerű autók kínálatának visszaesése súlyosan érinti az autókereskedéseket is, amelyek beszámítási akcióikban kénytelenek folyamatosan nyitni az idősebb autók felé. A használtautó-kereskedők közül is sokan azért kerültek nehéz helyzetbe vagy szűntek meg az elmúlt időszakban, mert éppen a legkedvezőbb árrést biztosító kategória tűnt el szinte teljesen a palettáról – közölte a Használtautó.hu.

A hiányzó belföldi kínálatot részben pótolhatja a használtautó-import, de a vásárlók itt is egyre nehezebben találnak megfelelő kocsit. Az autóipar teljesítményét fenntartani hivatott sikeres roncsautó-programok ugyanis szinte mindenütt lezárultak 2009-ben, ami Nyugat-Európában is az új autók eladásának zuhanását okozta az elmúlt években.

A kínálat szűkülése jelentős áremelkedést okozott: miközben az idősebb személykocsiknál az elmúlt két évben mérsékelt árnövekedés vagy inkább stagnálás volt a jellemző, a három év alatti, eladásra kínált autók átlagára a Használtautó.hu portálon csaknem 30 százalékkal emelkedett. Ezalatt az új autók ára alig változott.

A drágulás miatt a márkák jelentős részénél csökken az új és használt autók ára közötti különbség, ami a vevők egy részét az újautó-piacra terelheti. Ezt az is megkönnyíti, hogy a szalonok már nemcsak szolgáltatásban és extrákban licitálnak egymásra, hanem árban is jelentősen engednek, egyes autók esetében a listaárhoz képest akár 25 százalékos kedvezményt is kínálnak – közölte a szakportál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.