Eltűntek a piacról a fiatalabb használt kocsik

20 ezerről alig 9 ezerre esett a háromévesnél fiatalabb használt autók száma 2012-ben – közölte az egyik legnagyobb online autós szakportál.

NT
2013. 01. 30. 9:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elemzés szerint 2008-ig évi 160-180 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 2009-ben 60 ezerre zuhant. A mélypontot a 2010-es év jelentette, amikor 43 ezer új autót adtak el, de a forgalom azóta sem emelkedett vissza a válság előtti harmadára sem.

A gazdasági körülmények miatt mind a magánszemélyek, mind a flottákat üzemeltető cégek igyekeznek kitolni az autók cseréjét, amelyek így 4-5 éves koruk előtt egyre ritkábban jelennek meg a kínálatban – idézi a közlemény Szemes Árpádot, a Használtautó.hu ügyvezetőjét.

Az újszerű autók kínálatának visszaesése súlyosan érinti az autókereskedéseket is, amelyek beszámítási akcióikban kénytelenek folyamatosan nyitni az idősebb autók felé. A használtautó-kereskedők közül is sokan azért kerültek nehéz helyzetbe vagy szűntek meg az elmúlt időszakban, mert éppen a legkedvezőbb árrést biztosító kategória tűnt el szinte teljesen a palettáról – közölte a Használtautó.hu.

A hiányzó belföldi kínálatot részben pótolhatja a használtautó-import, de a vásárlók itt is egyre nehezebben találnak megfelelő kocsit. Az autóipar teljesítményét fenntartani hivatott sikeres roncsautó-programok ugyanis szinte mindenütt lezárultak 2009-ben, ami Nyugat-Európában is az új autók eladásának zuhanását okozta az elmúlt években.

A kínálat szűkülése jelentős áremelkedést okozott: miközben az idősebb személykocsiknál az elmúlt két évben mérsékelt árnövekedés vagy inkább stagnálás volt a jellemző, a három év alatti, eladásra kínált autók átlagára a Használtautó.hu portálon csaknem 30 százalékkal emelkedett. Ezalatt az új autók ára alig változott.

A drágulás miatt a márkák jelentős részénél csökken az új és használt autók ára közötti különbség, ami a vevők egy részét az újautó-piacra terelheti. Ezt az is megkönnyíti, hogy a szalonok már nemcsak szolgáltatásban és extrákban licitálnak egymásra, hanem árban is jelentősen engednek, egyes autók esetében a listaárhoz képest akár 25 százalékos kedvezményt is kínálnak – közölte a szakportál.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.