Felpörögtek a családi vállalkozások

Tavaly a családi vállalkozások kétharmada növelte értékesítéseit, és még ennél is többen remélik, hogy ambiciózus növekedési céljaik 5 éven belül valóra válnak.

LR
2013. 01. 31. 12:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kutatás eredményeit összefoglaló csütörtöki közlemény szerint világszerte növekednek a családi vállalkozások, a 2011 során elért 65 százalékos értékesítési növekedés is ezt mutatja, szemben a 2010-es évvel, mikor kevesebb mint a fele volt ez az érték. A növekedés főleg Kelet-Európában, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten volt számottevő. Csupán a megkérdezettek 19 százaléka tapasztalt értékesítési csökkenést 2011-ben, az előző időszaki 34 százalékhoz képest. A jövőt tekintve a családi vállalkozások nagyon optimisták, a következő öt évben 81 százalékuk számít stabil vagy gyors és egyben agresszív növekedésre. A bővülést tervezők 93 százaléka magabiztos cégének növekedési kilátásait illetően.

A több mint 30 országban 1952 családi vállalkozás vezérigazgatójának megkérdezésével készült felmérés szerint a családi vállalkozások számára jelenleg a képzett munkaerő toborzása, illetve az örökítés megtervezésének folytonos problémája jelenti a legnagyobb kihívást. A megkérdezettek 43 százaléka számára jelent a képzettmunkaerő-toborzás problémát, míg 2010-ben, az előző felmérés alatt, csak 38 százalékuk említette a toborzást mint problémaforrást. A külső tényezők között továbbra is a piaci körülmények, a kormányzati politika és szabályozás jelentik a legnagyobb kihívást. A kutatásban részt vett országok közül Görögországban a válaszadók 64 százaléka, Oroszországban a 49 százaléka és a Közel-Keleten a 46 százaléka jelezte, hogy mindez komoly problémákat okoz. A megkérdezettek 66 százaléka szerint az általános gazdasági helyzet jelenti majd az elkövetkezendő 5 év legnagyobb kihívását.

A családi vállalkozások úgy vélik, hogy struktúrájukból adódóan sok előnyt hordoznak – legfőképpen gyorsaságukat, rugalmasságukat, hosszú távú stabilitásukat tekintve. Kulcsszerepet játszanak az állásteremtésben, állandóságot jelentenek egy kiegyensúlyozott gazdaság számára és vállalkozó szelleműek is. A kutatás megmutatja, hogy a családi vállalkozások úgy érzik, bizonyították hűségüket és megbízhatóságukat, hiszen még nehéz idők során is munkahelyeket teremtenek. Ugyanakkor elégedetlenek az állami támogatásokkal, és úgy vélik, nem becsülik igazán a gazdaságban betöltött szerepüket. A PwC a 2012. június 7-e és szeptember 18-a között végzett felmérése során azon családi vállalkozásokat kérdezte meg, amelyek több mint ötmillió dolláros árbevétellel rendelkeznek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.