Korábban kezdődtek az akciók

Néhol már aranyvasárnap szezon végi árakat hirdettek a máskor csak januártól kiárusító üzletek.

BL
2013. 01. 03. 4:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Élénk forgalmat tapasztaltak idehaza a bevásárlóközpontok és a hipermarketek a két ünnep között. Akinek nem fogyott el a pénze az ünnepi beszerzések alatt, az is kedvére válogathatott a jobbnál jobb akciók között, ezen a télen ugyanis idejekorán kihirdették a szezon végi leértékeléseket. Akadt olyan bútoráruházlánc, amelyik már aranyvasárnap végső készletkiárusítást hirdetett. Az egyik műszaki cikkeket kínáló bolthálózat pedig kifejezetten a két ünnep között adta jelentős kedvezménnyel háztartási kisgépeit. Karácsony előtt szinte valamennyi hipermarketnél osztogattak később levásárolható utalványokat a pénztárnál, más kérdés, hogy néhány esetben az akciósan kínált termék hiánycikk volt az ünnepi forgatagban.

– Úgy döntöttünk, megelőzzük a januárban szokásos nagy leértékeléseket, és már az ünnepek előtt megkezdjük téli készleteink kiárusítását. Nálunk erről a bolthálózat központjában döntenek, ahol folyamatosan elemzik a forgalmat és a versenytársak árait. Karácsonyra többféle, egy éven át beváltható ajándékkupont is kínáltunk, amit mostantól érdemes levásárolni – mondta a Magyar Nemzetnek az egyik fővárosi pláza nagy eladótérrel rendelkező ruhaüzletének alkalmazottja. Tapasztalatai szerint karácsony előtt több olyan bámészkodó volt a boltban, akik közül sokan csak az ünnepek után költötték el az ajándékra szánt pénzt, számítva a leárazásokra. És egyre több az olyan vásárlójuk, aki kifejezetten a szezon végi kiárusítások idején bukkan fel, és ezreket spórol a leértékelt ruhadarabok beszerzésével.

– Nálunk arra is volt példa, hogy megkérdezték, az áhított ruhadarab kapható lesz-e akciós áron is karácsony után, mert akkor inkább kockáztatnak, és kivárják, marad-e belőle az olcsóbb időszakra – mesélte a szomszédos butik üzletvezetője, hozzátéve: a nagyobb üzleteknek jobban belefér a keretbe a jelentős árengedmény, hiszen a bővebb kínálat több vásárlásra ad lehetőséget még azok számára is, akik csak egy akciós darab miatt térnek be. Ezzel a kicsikre nyomás nehezedik, hiszen ha nem követik időben a leértékelési lázat, akkor a vevők máshol költik el a pénzüket.

A teljes cikket a Magyar Nemzet csütörtöki számában olvashatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.