Élénk forgalmat tapasztaltak idehaza a bevásárlóközpontok és a hipermarketek a két ünnep között. Akinek nem fogyott el a pénze az ünnepi beszerzések alatt, az is kedvére válogathatott a jobbnál jobb akciók között, ezen a télen ugyanis idejekorán kihirdették a szezon végi leértékeléseket. Akadt olyan bútoráruházlánc, amelyik már aranyvasárnap végső készletkiárusítást hirdetett. Az egyik műszaki cikkeket kínáló bolthálózat pedig kifejezetten a két ünnep között adta jelentős kedvezménnyel háztartási kisgépeit. Karácsony előtt szinte valamennyi hipermarketnél osztogattak később levásárolható utalványokat a pénztárnál, más kérdés, hogy néhány esetben az akciósan kínált termék hiánycikk volt az ünnepi forgatagban.
– Úgy döntöttünk, megelőzzük a januárban szokásos nagy leértékeléseket, és már az ünnepek előtt megkezdjük téli készleteink kiárusítását. Nálunk erről a bolthálózat központjában döntenek, ahol folyamatosan elemzik a forgalmat és a versenytársak árait. Karácsonyra többféle, egy éven át beváltható ajándékkupont is kínáltunk, amit mostantól érdemes levásárolni – mondta a Magyar Nemzetnek az egyik fővárosi pláza nagy eladótérrel rendelkező ruhaüzletének alkalmazottja. Tapasztalatai szerint karácsony előtt több olyan bámészkodó volt a boltban, akik közül sokan csak az ünnepek után költötték el az ajándékra szánt pénzt, számítva a leárazásokra. És egyre több az olyan vásárlójuk, aki kifejezetten a szezon végi kiárusítások idején bukkan fel, és ezreket spórol a leértékelt ruhadarabok beszerzésével.
– Nálunk arra is volt példa, hogy megkérdezték, az áhított ruhadarab kapható lesz-e akciós áron is karácsony után, mert akkor inkább kockáztatnak, és kivárják, marad-e belőle az olcsóbb időszakra – mesélte a szomszédos butik üzletvezetője, hozzátéve: a nagyobb üzleteknek jobban belefér a keretbe a jelentős árengedmény, hiszen a bővebb kínálat több vásárlásra ad lehetőséget még azok számára is, akik csak egy akciós darab miatt térnek be. Ezzel a kicsikre nyomás nehezedik, hiszen ha nem követik időben a leértékelési lázat, akkor a vevők máshol költik el a pénzüket.
A teljes cikket a Magyar Nemzet csütörtöki számában olvashatja.