Az akár 250 ezer euróba is kerülő Ferrarikból az eladások tavaly 56 százalékkal, 248 példányra esetek vissza az olasz autóipari szövetség, a Federauto adatai szerint. A Maserati 72 százalékkal kevesebb, 115 kocsit adott el tavaly Olaszországban, a Lamborghini pedig 16,6 százalékkal kevesebbet, 60 darabot.
Filippo Pavan Bernacchi, a Federauto elnöke a magas adókkal magyarázta a Reuters hírügynökségnek adott interjúban az olaszországi autóeladások tavalyi visszaesését. „A piacot hatalmas, a kocsi vásárlását, birtoklását és használatát sújtó, ha ugyan nem kriminalizáló adók terhelik” – fogalmazott.
A válság hatása
Olaszországban tavaly az autópiaci forgalom – elsősorban az euróövezeti adósságszolgálati válság miatt bevezetett költségvetési megszorító intézkedések hatására – 19,9 százalékkal, 1,4 millióra csökkent, ami 1979 óta a legalacsonyabb érték.
Az Alfa Romeo eladásai egynegyedével csökkentek tavaly, 45 ezer autóra. A felső kategóriás külföldi márkák eladása is visszaesett, az Audi és a BMW forgalma például 16 százalékkal. A középkategóriás típusok sem kerülték el a visszaesést: a Ford eladásai egyharmadával, a Fiatéi pedig 19 százalékkal csökkentek. A torinói márka tavaly 295 ezer autót értékesített Olaszországban.
Az autóeladások más európai országokban is visszaestek tavaly, Spanyolországban például 13,4 százalékkal, Franciaországban pedig 14 százalékkal, a tizenötéve éve a legalacsonyabb szintre, 1,9 millióra.