Nem fogy a Ferrari Olaszországban

A Ferrari eladásai megfeleződtek tavaly Olaszországban a kormány szigorú adópolitikája miatt, és a teljes autópiaci forgalom is nagyot esett.

KG
2013. 01. 03. 18:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az akár 250 ezer euróba is kerülő Ferrarikból az eladások tavaly 56 százalékkal, 248 példányra esetek vissza az olasz autóipari szövetség, a Federauto adatai szerint. A Maserati 72 százalékkal kevesebb, 115 kocsit adott el tavaly Olaszországban, a Lamborghini pedig 16,6 százalékkal kevesebbet, 60 darabot.

Filippo Pavan Bernacchi, a Federauto elnöke a magas adókkal magyarázta a Reuters hírügynökségnek adott interjúban az olaszországi autóeladások tavalyi visszaesését. „A piacot hatalmas, a kocsi vásárlását, birtoklását és használatát sújtó, ha ugyan nem kriminalizáló adók terhelik” – fogalmazott.

A válság hatása

Olaszországban tavaly az autópiaci forgalom – elsősorban az euróövezeti adósságszolgálati válság miatt bevezetett költségvetési megszorító intézkedések hatására – 19,9 százalékkal, 1,4 millióra csökkent, ami 1979 óta a legalacsonyabb érték.

Az Alfa Romeo eladásai egynegyedével csökkentek tavaly, 45 ezer autóra. A felső kategóriás külföldi márkák eladása is visszaesett, az Audi és a BMW forgalma például 16 százalékkal. A középkategóriás típusok sem kerülték el a visszaesést: a Ford eladásai egyharmadával, a Fiatéi pedig 19 százalékkal csökkentek. A torinói márka tavaly 295 ezer autót értékesített Olaszországban.

Az autóeladások más európai országokban is visszaestek tavaly, Spanyolországban például 13,4 százalékkal, Franciaországban pedig 14 százalékkal, a tizenötéve éve a legalacsonyabb szintre, 1,9 millióra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.