Nem költöttünk kevesebbet karácsonyi ajándékra

Nem költöttek kevesebbet a vásárlók karácsonyi ajándékra 2012 decemberében a bevásárlóközpontokban, mint a megelőző év hasonló időszakában.

PR
2013. 01. 23. 10:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felmérésük szerint a legutóbbi karácsonyi időszakban 2011 hasonló időszakához képest 2-5 százalékkal több látogatójuk volt a magyarországi bevásárlóközpontoknak, a forgalomban viszont nem tapasztalak változást. A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége szerint a magyar vevők továbbra is jobban hisznek a hagyományos vásárlásban, mint a virtuálisban: a magyar vásárlók 70 százaléka inkább üzletekben szerzi be a kigondolt ajándékot. A szövetség felmérése szerint karácsonyi vásárláskor a legkeresettebb árucikk a számítástechnikai és egyéb műszaki áru volt, árértékben pedig jellemzően a kisebb összegű, legfeljebb 10 ezer forintos ajándékokat keresték a vásárlók.

Továbbra is népszerűek a vásárlási utalványok – emelte ki közleményében a bevásárlóközpontok szövetsége. Az év végén nőtt a vásárlási utalványok eladása, a teljes értékesítés 50 százaléka erre az időszakra esik. Gyalay-Korpos Gyula, az MBSZ elnöke a közleményben rámutat arra, hogy országos szinten 2013-tól 2015-ig három-négy bevásárlóközpont, nagyobb kereskedelmi létesítmény nyitása, építkezésének megkezdése várható. Magyarországon 1996-tól 2012-ig 119 bevásárlóközpont és 165 hipermarket létesült. Bevásárlóközpontok országosan 2 millió négyzetméteren, hipermarketek pedig csaknem 1,25 millió négyzetméteren létesültek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.