A vállalatvezetés csütörtöki beszámolója szerint tavaly 588 gépet adtak át megrendelőiknek az egy évvel korábbi 534 modellt követően. A válság ellenére a cégcsoport tele van megrendelésekkel: 4682 gép leszállítására, összességében 487 milliárd euró értékben, ami a cég saját adatai szerint ágazati rekordnak számít. Ugyanakkor az eladott gépek száma alapján az Airbus kilenc éve először került az örökös rivális, a Boeing mögé: piaci részesedése 41 százalékra csökkent tavaly az egy évvel korábbi 64 százalékról.
A tavalyi eredmények ismertetésekor jelentette be az Airbus vezetése, hogy az idén emelik az árakat: januárban 3,6 százalékkal lesznek drágábbak a gépek, mint egy évvel korábban. Ez azt jelenti, hogy a társaság zászlóshajójának számító A380-as gépért például 304,2 millió eurót kell leszurkolni, bár igen gyakoriak a listaárból adott jelentős kedvezmények.
Zavar a Boeing csodagépénél
A világ több nagy légitársasága felfüggesztette átmeneti időre Boeing-787-es típusú utasszállító repülőgépeinek használatát az utóbbi két hétben a típusnál előfordult meghibásodások miatt.