A vásárra öt kontinens 67 országából összesen 1630 kiállító érkezett. A magyar standon, ahol a megnyitó napján hosszú sorok alakultak ki, egyebek között paprikabort, füstölt hústermékeket, halféleségeket, fűszerkrémeket és kézműves marcipános desszerteket mutatnak be.
Németország az agrárium vonatkozásában is az első számú partner, ezért nagyon fontos, hogy rendkívüli érdeklődés övezi a magyar kiállítókat Berlinben – mondta a szakminiszter. A két ország közötti agrárkereskedelem 2011-ben meghaladta az 1,8 milliárd eurót, amiből csaknem 1 milliárd euró volt a Németországba irányuló magyar kivitel, tavaly pedig a teljes magyar agrárexport mintegy 20 százalékkal növekedett – tette hozzá.
A legnagyobb mezőgazdasági piac
A 85 éves múltra visszatekintő Nemzetközi Zöld Hét a mezőgazdaság, az élelmiszeripar és a kertészet legnagyobb fogyasztói vására. Magyarország 1972 óta tradicionális résztvevője az élelmiszer-gazdaság legkiemelkedőbb seregszemléjének, hiszen Németország a magyar mezőgazdasági termékek és élelmiszerek legnagyobb exportpiaca.
A zöld hét rendezett Globális Élelmezési és Mezőgazdasági Fórumon, amelynek idei témája a fenntartható mezőgazdaság által megvalósítható zöld növekedés, Magyarországot Fazekas Sándor mezőgazdasági miniszter képviseli. A rendezvény szervesen illeszkedik a Rio+20 konferenciához, hiszen a mezőgazdaság – a világélelmezésben betöltött kulcsfontosságú szerepének köszönhetően – nélkülözhetetlen a fenntarthatósági célok megvalósításához.
A zöld héten való részvétel kiváló lehetőséget biztosít kétoldalú tárgyalásokra is. A miniszter a hét végén találkozik orosz, ukrán, brazil, svájci és azeri partnereivel, valamint a FAO új főigazgatójával.
A magyar közösségi standon 190 négyzetméteren 16 kiállító mutatja be termékeit, felvonultatva a magyar élelmiszeripar és gasztronómia széles spektrumát. A nemzeti megjelenés részeként egy látványkonyha is üzemel, ahol a látogatók jellegzetes magyar ételeket kóstolhatnak.