A Nestlé is belekeveredett a lóhúsbotrányba

A világ legnagyobb élelmiszer-ipari vállalata, a svájci Nestlé is marhahúskészítményeket hívott vissza Olaszországból, Spanyolországból és Franciaországból, miután lóhús nyomaira bukkant bennük.

WL
2013. 02. 19. 11:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A társaság alig egy hete jelentette be, hogy nem érintett az egyre gyűrűző, több európai piacot is érintő lóhúsbotrányban, most viszont arról tájékoztatott, hogy több termékében is több mint 1 százalék lóhúst talált a dns-vizsgálatok alapján.

A Nestlé Olaszországban és Spanyolországban fagyasztott ravioli és tortellini termékeket von vissza, Franciaországban egy vendéglátó-ipari lasagne-termék értékesítését állítja le. „Tájékoztattuk a hatóságokat. Nincs élelmiszer-biztonsági kérdés” – közölte a Nestlé. A cég közleménye szerint olyan termékek érintettek a lóhúsbotrányban, amelyekhez az egyik beszállítójának egy német alvállalkozó szállítja a marhahúst.

Az európai kormányzatok eddig rendre arra hívták fel a figyelmet, hogy a lóhússal fertőzött marhahúskészítmények nem jelentenek egészségügyi veszélyt, jóllehet néhány esetben találtak olyan levágott lovat, amelyben emberi használatra alkalmatlan fájdalomcsillapító nyomaira bukkantak.

Az európai fogyasztók ennek ellenére óvakodnak a marhahúst tartalmazó késztermékektől. Kedden Stéphane Le Foll francia agrárminiszter egy rádióinterjúban arról számolt be, hogy a fagyasztott késztermékek értékesítése 5 százalékkal csökkent azóta, hogy a lóhúsbotrány kirobbant.

Eddig több országban, így az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Svájcban, Olaszországban, Spanyolországban, Finnországban és Svédországban is vontak ki termékeket a forgalomból.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.