Elhúzódik: máig nem tudnak semmit a Wizz Airről

Az orosz légügyi hatóság és a közlekedési minisztérium közötti egyeztetés elhúzódik, emiatt késik a Wizz Air Budapest–Moszkva járatának indítása.

NT
2013. 02. 08. 11:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Oroszországi Utazási Irodák Szövetségének honlapján megjelentek szerint az orosz közlekedési tárcánál közölték, hogy tavaly év végén kiegészítő tájékoztatást kértek a magyar légügyi hatóságoktól a Wizz Airről, de az mind a mai napig nem érkezett meg Moszkvába. A magyar Polgári Légiközlekedési Hatóságnál ugyanakkor szerdán azt közölték a Gazeta.ru hír- és elemzőoldal kérdésére, hogy nem kaptak semmiféle megkeresést az orosz hatóságoktól. A Wizz Air pedig nem kommentálta a moszkvai értesüléseket.

Azután, hogy a Malév 2012. februárjában bekövetkezett csődjét követően kivonult a piacról, a Moszkva–Budapest útvonalon egyedül az Aeroflot üzemeltet járatot – emlékeztet az orosz  szövetség. Az 51 százalékban állami tulajdonban lévő legnagyobb orosz légitársaság monopolhelyzete miatt megdrágultak a repülőjegyek Moszkva és Budapest között. Éppen ezért az orosz utazási irodák inkább külföldi légitársaságok járataira vásárolnak jegykontingenseket. Hévízre például olcsóbb és gyorsabb Bécsen keresztül utaztatni a turistákat. Az újévre pedig charterjáratokat béreltek az orosz utazási irodák Budapest irányába. A magyar Polgári Légiközlekedési Hatóság tavaly október 25-én jelentette be, hogy a Wizz Airt jelölték ki arra, hogy Budapestről Antalyába, Isztambulba és Moszkvába indíthat járatot.

Az orosz utazási szövetség hírportáljának egy nevének elhallgatását kérő szakértő azzal magyarázta az orosz hatóságok késlekedését a Wizz Air engedélyének kiadásával kapcsolatosan, mert az orosz–magyar kormányközi megállapodásban nemzeti légitársaságról van szó, amely jogot kaphat arra, hogy rendszeres járatot üzemeltethessen a két ország között. A Wizz Air azonban, bár budapesti székhellyel rendelkezik, ténylegesen nem magyar légitársaság, mivel az Indigo Partners amerikai magáncég alapítóként vesz részt benne.

Hasonló volt a helyzet az Austrian Airlines-szal, amikor azt megvásárolta a Lufthansa. Akkor az orosz és osztrák kormányzat valamilyen kölcsönös megállapodásra jutott – mondta a névtelenül nyilatkozó orosz szakértő.
Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára december 20-án folytatott egyeztetéseket Moszkvában annak érdekében, hogy a Wizz Air elindíthassa közvetlen járatát a magyar és az orosz főváros között.

A Wizz Air, Kelet-Közép-Európa legnagyobb diszkont légitársasága 39 darab A320 Airbus-ből álló flottát üzemeltet 16 állomásról, több mint 250 útvonalon, 84 desztinációval, 30 országba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.