Az Oroszországi Utazási Irodák Szövetségének honlapján megjelentek szerint az orosz közlekedési tárcánál közölték, hogy tavaly év végén kiegészítő tájékoztatást kértek a magyar légügyi hatóságoktól a Wizz Airről, de az mind a mai napig nem érkezett meg Moszkvába. A magyar Polgári Légiközlekedési Hatóságnál ugyanakkor szerdán azt közölték a Gazeta.ru hír- és elemzőoldal kérdésére, hogy nem kaptak semmiféle megkeresést az orosz hatóságoktól. A Wizz Air pedig nem kommentálta a moszkvai értesüléseket.
Azután, hogy a Malév 2012. februárjában bekövetkezett csődjét követően kivonult a piacról, a Moszkva–Budapest útvonalon egyedül az Aeroflot üzemeltet járatot – emlékeztet az orosz szövetség. Az 51 százalékban állami tulajdonban lévő legnagyobb orosz légitársaság monopolhelyzete miatt megdrágultak a repülőjegyek Moszkva és Budapest között. Éppen ezért az orosz utazási irodák inkább külföldi légitársaságok járataira vásárolnak jegykontingenseket. Hévízre például olcsóbb és gyorsabb Bécsen keresztül utaztatni a turistákat. Az újévre pedig charterjáratokat béreltek az orosz utazási irodák Budapest irányába. A magyar Polgári Légiközlekedési Hatóság tavaly október 25-én jelentette be, hogy a Wizz Airt jelölték ki arra, hogy Budapestről Antalyába, Isztambulba és Moszkvába indíthat járatot.
Az orosz utazási szövetség hírportáljának egy nevének elhallgatását kérő szakértő azzal magyarázta az orosz hatóságok késlekedését a Wizz Air engedélyének kiadásával kapcsolatosan, mert az orosz–magyar kormányközi megállapodásban nemzeti légitársaságról van szó, amely jogot kaphat arra, hogy rendszeres járatot üzemeltethessen a két ország között. A Wizz Air azonban, bár budapesti székhellyel rendelkezik, ténylegesen nem magyar légitársaság, mivel az Indigo Partners amerikai magáncég alapítóként vesz részt benne.
Hasonló volt a helyzet az Austrian Airlines-szal, amikor azt megvásárolta a Lufthansa. Akkor az orosz és osztrák kormányzat valamilyen kölcsönös megállapodásra jutott – mondta a névtelenül nyilatkozó orosz szakértő.
Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára december 20-án folytatott egyeztetéseket Moszkvában annak érdekében, hogy a Wizz Air elindíthassa közvetlen járatát a magyar és az orosz főváros között.
A Wizz Air, Kelet-Közép-Európa legnagyobb diszkont légitársasága 39 darab A320 Airbus-ből álló flottát üzemeltet 16 állomásról, több mint 250 útvonalon, 84 desztinációval, 30 országba.