Az MTI érdeklődésére a szaktárca közölte: a budapesti helyi közösségi közlekedésben üzemeltetett mintegy 1300 darab autóbusz átlagéletkora meghaladja a 18 évet, a Volán-társaságok helyi és helyközi közlekedésben használt mintegy 6000 autóbusz hasonló adata 12 év feletti.
A kormány tavaly tavasszal a korábbi érték kétszeresére, 100 milliárd forintra emelte a Magyar Fejlesztési Bank Közösségi Közlekedésfejlesztés Finanszírozási Programja keretösszegét, ebből a forrásból a személyszállítási közszolgáltatást végző vállalkozások egyebek mellett új járművek vásárlását is fedezhetik. Eddig a teljes keretből mintegy 22,5 milliárd forintot a Volán-társaságok kötöttek le – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Május 1-jétől a Volánbusz veszi át a közlekedési feladatokat a BKV-tól 9 elővárosi településen. A Pest Megyei Önkormányzat a szorult helyzetben egy asztalhoz ültette az érintett tárca, a főváros és a BKK képviselőit, illetve a települések vezetőit. Ha minden jól megy, az utasok tavasztól nem csak tiszta buszokat kapnak, de a jegyért és a bérletért sem kell többet fizetniük, mint korábban – olvassa el az mno.hu cikkét.