Hoffmann Rózsa, az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára a rendezvényen elmondta: a program célja, hogy a gyerekek megismerjék, mit jelent a földművelés, becsüljék a természetet, és találkozzanak olyan példával, amely megmutatja, hogy a vidéki élet biztos megélhetést nyújt.
Tanyákra viszik a diákokat
A tanyapedagógiai programot Makra Márta projektvezető mutatta be. A fő cél az, hogy a gyerekek ismerjék meg a még fellelhető hagyományos gazdálkodási módokat, ezért nem a gépesített modern gazdaságokba viszik őket. Látniuk, tapasztalniuk kell, beleértve azt is, hogy ásnak, fát hordanak, „szóval azt csinálják, amit a gazda és a családja tesz nap mint nap” – mondta.
Tavasszal 8, ősszel 12 alkalommal vittek harmadik-hetedik osztályos diákokat a tanyákra. A kísérletben budapesti, békéscsabai, nyíregyházi és sátoraljaújhelyi iskolák vettek részt. Makra Márta elmondta, hogy a minta Franciaország, ahol már 15 éve működik ilyen program. A gyakorlatok helyszíneiből mintagazdaságok hálózatát érdemes kialakítani a jövőben – ezt javasolja az a füzet, amely a kísérleti szakasz tapasztalatait összegzi.