Kevesebb szemét kerül a szánkba, ha e szerint eszünk

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) elindította az Ételt csak okosan! Élelmiszerbiztonságról mindenkinek! elnevezésű kampányát – közölte kedden a szaktárca.

BuL
2013. 02. 19. 19:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hivatal fel akarja hívni a lakosság figyelmét arra, hogy az élelmiszer-eredetű megbetegedések 70 százaléka megelőzhető, valamint azokra a módszerekre, amelyekkel ez biztosítható. A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) számos intézkedéssel segíti és biztosítja, hogy a családok asztalára biztonságos és kiváló minőségű ételek kerüljenek – idézi a közlemény Kardeván Endrét, az élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkárt.

A piacokon megvásárolható, jó minőségű élelmiszereket a háztartásokban is megfelelő konyhatechnikai módszerrel kell elkészíteni, így elkerülhetők az élelmiszer-eredetű megbetegedések. Ezért a Nébih széles körű tájékoztatást nyújt a tudatos vásárlástól a megfelelő konyhatechnológiai módszereken át a biztonságos ételkészítés elsajátításáig. Ezt segíti egyebek mellett a kampány weboldala és a nagyobb élelmiszerláncoknál hozzáférhető Konyhasziget című kiadvány is. A kampány háziasszonya Nagy Tímea kétszeres olimpiai bajnok párbajtőrvívó.

Az Országgyűlés a múlt év elején törvényben döntött arról, hogy el kell készíteni az élelmiszerlánc-biztonsági stratégiát. A stratégia elkészítése során egyértelművé vált, hogy nem elég csupán az élelmiszerláncban ügyelni az egyes láncszemek biztonságára, hanem fokozottan kell figyelni a háztartásokban is. Ezért indította útjára a hatóság az Ételt csak okosan! kampányt – tartalmazza a közlemény.

Az MNO ott volt a Nébih születésekor.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.