A kínai nagykövetség képviselői Belgrádban aktualizálták ezt az ötletet azzal a világos szándékkal, hogy pénzt fektetnének a projektbe. A kínai fél a pénz mellett munkaerőt és felszerelést is biztosítana a munkálatokhoz. A Belgrád–Budapest gyorsvasútvonal kiépítésének alapötlete 1992-ig nyúlik vissza.
A szerb közlekedési minisztérium által készített elemzések szerint 2 milliárd euróra van szükség a projekt létrejöttéhez. A kínaiak szerint „a pénz nem probléma”. A b92.net portál arról is írt, hogy február végéig összeülhet a magyar–szerb gazdasági vegyes bizottság, ahol a további részletekről egyeztetnek majd a felek.
A kínai beruházók korábban építettek már hasonló vasútvonalat Peking és Sanghaj között, s elmondásuk szerint az ottani körülmények nehezebbek voltak, mint a Belgrád–Budapest vonalon, ahol a jövőben akár 300 km/h sebességgel is közlekedhetnek majd a vonatok.