A hírportál belső forrásokból származó értesülése szerint a 2015-ben megjelenő, észak-amerikai piacra szánt új 500-as gyártása megszűnik a Chrysler mexikói üzemében.
Döntésével a vállalat az üzem berendezési és felszerelési költségeinek duplikálását szeretné elkerülni. Az európai modell előállításába a Fiat 300 millió eurót, az észak-amerikai kivitel licencgyártásába a Chrysler 550 millió dollárt invesztált.
A Fiat a dél-lengyelországi Tychy üzemében a Panda gyártásának befejezésével felszabadult kapacitást szeretné kihasználni, illetve kapacitást szabadít fel a mexikói, tolucai üzemben a Chrysler észak-amerikai piacra szánt főbb modelljei számára – mutatott rá Massimo Vecchio, a Mediobanca Securities elemzője az Automotive News Europe-nak. „Logikus lépésnek tűnik az egyetlen gyártási telephely az új 500-as modellnek” – fogalmazott.
Az európai autópiac visszaesésének hatásai
A Fiat tychyi üzemét érzékenyen érintette az öt éve tartó európai autópiaci visszaesés, különösen az egyik legsikeresebb európai kisautó, a Panda gyártásának beszüntetése. A Panda új nemzedékének készítését a vállalat 2011-ben a dél-olaszországi Pomigliano d’Arcóban lévő üzemébe helyezte át. Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója januárban egy torinói sajtótájékoztatón elismerte, hogy a lépés „nem volt racionális döntés”, kizárólag az olaszországi munkahelyek megmentése érdekében hozták meg.
Tavaly a tychyi egység még gyártotta az előző Panda egy változatát Panda Classic néven, de decemberben leálltak vele. Az üzemben gyártott másik három modell, a Fiat 500, a Lancia Ypsilon és a Ford Ka csökkenő eladásai a gyártás lassítására, a háromról két műszakra való átállásra és 4900 alkalmazottból 1450 fő elbocsátására kényszerítették az autógyártót.
A tychyi gyár termelése 2009-ben csúcsosodott ki 605 ezer autóval, ez 2012-re már 300 ezerre csökkent, idén pedig 250 ezer gépkocsi gyártására számítanak.